Hälsorapport

Halv fyra kom matte från jobbet för att ta mig till veterinären. Vi fick vänta en liten stund där men inte så farligt. Jag fick träffa den manliga veterinären som jag har sett tidigare men inte varit hos. Jag har träffat Kristina men hon hade semester nu. Men Niklas som han hetter, var helt okej fast han tittade mig minst lika noga i halsen som Kristina och det är ju inget jag gillar direkt. Jag tyckte också hela grejen var ganska onödig för jag har varit precis lika pigg som vanligt idag. Inatt var jag uppe och gick lite av och till mellan biabädden och sängen men jag var inte ute i alla fall. Nåväl, matte vill inte lämna något åt slumpen så jag fick snällt åka till veterinären ändå. Och jag var ju svullen i halsen så det blir antibiotika. Men jag har inga direkta restriktioner mer än att jag inte behöver härja för fullt de första två dagarna. Men sedan är det okej, antibiotikan verkar ju snabbt. Att jag fick en längre kur är mest för att de ska se om mina mandlar slutar vara svullna, annars ska de nog tas bort. Tror matte vill det så slipper hon tänka mer på dem. Och hon slipper vakna av mina harklingar mer. Hon verkar lite sliten, tror vi måste lägga oss tidigt ikväll.

Dagismatte säger att jag har varit allmänt odräglig idag. Jag har skällt på henne för att få igång lek, badat en massa, tagit sönder en boll och lite annat smått och gott. Bollen kunde jag ju låtit bli för nu ligger den i sopen och det var synd.

Jag har gått upp ett kilo i vikt så jag är rädd att det blir vissa begränsningar när det gäller godis framöver. Inte bra men jag har inte mycket att säga till om på den fronten.

Jag ser fram emot spår till helgen och nästa vecka kommer vi till träningen igen som vanligt.


Kommentarer
Postat av: Elliot

Jaha,det låter ju bra och dåligt.Jag menar bra att du var hos vet men dåligt att du var svullen i halsen.
Jasså,du har blivit en knubbis?Hoppas inte det blir alltför mycket restriktioner på godisfronten nu när vi ska till Teba o allt...de hade ju varit synd ifall det handlat för lite eller hur?
Jag har döpt om min matte till Kråkan Krax,hon skulle nog behövt föjla med dej till vet.idag.Hon kraxar fortfarande och har en hemsk hosta o "snudan"rinner usch!
Tänkte oxå säja att Tessie´s snälla matte gick ut med mej ikväll när min matte jobbade,men imorgon kunde hon inte så då får jag hålla mig tills matte kommer hem....ska nog gå....tror jag....
Gnatt

2007-07-05 @ 00:01:31
Postat av: Wallander

Härligt att höra att du även accepterade att den manliga hunddoktorn Niklas. Men även om du var lika pigg & glad & go som vanligt idag så skall man inte springa omkring och vara svullen i halsen. Vi får hoppas nu att den elaka lilla/stora bakterien kapitulerar nu, med denna extra långa antibiotika-kur. Om dina mandlar måste bort så är ju Elliot ett levande exempel på hur frisk man kan bli.
Det är inte lätt för den man delar säng med som måste stå ut med en massa "oljud" på natten. Jag & MOR vet hur det kan vara... FAR snarkar ganska så mycket. Men nu är det så tyst och lugnt eftersom att han inte sover hemma på nätterna för tillfället.
Ibland tycker jag att den där soppåsen används lite för ofta... när det gäller våra saker. Här hemma kan det finnas t ex söndriga människoskor, men se dom får stå kvar i hallen hur länge som helst. Varför kan man ju undra?!
Upp 1 helt kilo, vilken matchvikt har du nu? Är du säker på att det måste bli godisindragningar, denna årstid kan man faktiskt bli lite svullen och gå upp i vikt av att man dricker så mycket. Kanske kan din matte avvakta lite.
Spårning på Söndag, det blir super bra. Jag hörde att min MOR skall lägga ett spår till dig så att du slipper att alltid gå i din mattes fotspår...

2007-07-05 @ 00:30:49
Postat av: Wallander

Ja du Elliot, kär vuxen har många namn. Kråkan Krax låter lite gulligt faktiskt. Hoppas att hon snart är på bättringsvägen.
Angående imorgon, du kunde ha varit hos mig, synd att vi inte tänkte på det. Men jag är helt övertygad om att du kommer att fixa att hålla dig, men det kan allt bli lite bråttom när din matte väl är hemma.

2007-07-05 @ 00:35:07
Postat av: Lakrits

Alltså...jag väger 31.5 kg och det tycker matte är 1 kg för mycket. Men du har helt rätt Walle, det är säkert för att jag har druckit mycket och dessutom vägdes jag med halsbandet på och det väger ju en hel del!
Tror inte det blir restriktioner angående inhandling på Teba men att jag får mindre godis per dag/vecka än jag har fått nu ett tag.

2007-07-05 @ 15:12:26
Postat av: Wallander

Du, det kanske kan bero på allt märgbensinnehåll du äter... men halsbandet spelar absolut in.

2007-07-05 @ 20:01:22
Postat av: Lakrits

Nä...alltså det var så här: förra gången jag vägdes var innan fjällen. Och vad fick man där av allt springande? Jo, muskler! Och de väger. Men matte har nog glömt det.

2007-07-06 @ 08:10:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0