Skön helg

Tiden har gått så fort i helgen så jag har inte hunnit skriva förrän nu. Det har varit två omväxlande dagar. I går ägnade jag dagen åt att slappa lite, sura över att jag inte fick hjälpa till att röja i trädgården, springa i skogen med matte och medicinpinnen, busa och bada och så på kvällen var matte och jag hos en kompis till henne i Lund. Där gjorde jag inte så mycket utan låg mest och väntade men det var okej ändå.

Idag har det varit fullt upp. Vi sov till nio, gick upp och grejade lite, gick på promenad och så. Sedan åkte matte ett ärende och jag fick vara hemma. En stund efter att hon hade kommit hem sedan skulle hon, medicinpinnen och deras pappa greja med något på den "nya" tomten som har köpts in. De skulle ta ner ett träd men jag fick inte vara med. Trädet var tydligen ohälsosamt för mig på något sätt om jag var för intresserad av det. Jag var med dagismatte men jag hörde hur det sågades och grejades och jag var lite purken över att jag inte få vara med men antagligen hade jag varit ivägen så jag förstår väl ändå att det var bäst så.

På eftermiddagen badade jag en hel, grävde hål som jag fick bannor för och så kollade jag på medan matte monterade solskydd på bilrutorna. Det blev riktigt snyggt. Fast jag är inte så förtjust i bilar sedan fjällturen men skönt ändå att det inte blir så varmt där när jag nu måste åka bil.

Så fort bilen var fixad försvann matte iväg med blodflaska, klöv och snitslar. Jag visste ju precis vad det handlade om och var helt ostyrig tills hon kom hem igen. Sedan väntade jag mest hela tiden på att vi skulle ut och spåra fast matte fixade blodpuddingspluttar under tiden och ställde i ugnen så jag ägnade visst uppmärksamhet åt det också.

Spårandet gick utmärkt, matte var så nöjd med mig. Medicinpinnen som var med tog lite kort. Roligt för det hinner ju aldrig matte när hon är själv.

image100
Här har vi precis kommit fram till klöven. Mattes reflexer lyser som bara den men strunt samma, det blev en bild i alla fall.

image101
Här åker sele och lina av. Jag intresserar mig för klöven.

image103
Här sitter jag stolt med klöven och väntar.

När vi kom hem från spåret var jag trött och sov en stund. Nu har jag vaknat till igen. Ska nog ut och kolla lite i trädgården innan det blir alltför sent. Imorgon ska matte jobba. Snyft. Synd att det inte är helg hela tiden. Men så är livet, inget att göra åt. Förhoppningsvis kommer matte att vara ledig någon annan gång nu när det inte blir så mycket under sommaren.

Någon apporteringi har vi inte hunnit med i helgen. Det får bli lite imorgon så att vi håller igång oss inför tisdagsträdningen.

Oj, blodpuddingspluttarna är nog färdiga nu. Bäst att kolla...


Kommentarer
Postat av: Wallander

Jag tycker det var bra att du inte fick vara i närheten när de 2-benta skulle fälla träd. Jag har hört talas om att fallande träd inte alltid faller som alla förväntar sig.
Jag tror jag vet varför du gräver så mycket hål i trädgården... du gömmer märgben där som jag och Elliot skall komma och spåra upp sedan, är det inte så?
Jag tror också att du nu kommer att gilla att åka bil igen, tänk så skönt för dig att delvis slippa solen/värmen gassande in i bilen.
Var du ute och spårade i mörker eller var det bara blixten från kameran som reflekterade på din mattes klädesreflexer?
Jag tänker ber MOR prata lite med din matte imorgon, jag vill nämligen gärna också spåra en gång innan ni åker om det finns möjlighet till det. Skulle du tycka att det är ok att gå samma spår som mig?
Blodpuddinspluttar nu igen, du har då pli på din matte. Jag vet inte om min MOR bara är glömsk eller om hon medvetet glömmer att köpa blodpudding!?
Ses i Lomma imorgon, skall bli kul som vanligt att ses + att träna tillsammans.

2007-06-25 @ 23:34:15
Postat av: Matte

Tror inte Lakrits har något emot att gå samma spår som du Walle. Inte alls. Säg till din mor att snacka med mig.
Vi spårade inte i mörker men det var väldigt mörkt mellan träden och blixten reflekterade mattes kläder precis som du misstänkte.

2007-06-26 @ 09:49:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0