Blåsning

Ikväll åkte man på en riktig blåsning. Jag tänker då på att i Malmö blåste det väldigt mycket mer än i min skog. Vi skulle nämligen hälsa på Wallander och hans mor. Vi hade turen att få en parkering riktigt nära idag, bra med tanke på mattes packning med massagebänk och väska. Först upp med grejorna, sedan promenad. Jag gick fint i min sele, faktiskt även när vi mötte andra hundar. Matte berömde men tyckte också att jag är lite virrig som byter sida hela tiden i stan. Men promenaden var ändå bra fast blåsig och regnig. På slutet kom matte och Helene på att de inte hade pengar med till korv. Modet sjönk hos mig. Men det ordnades genom att vi passerade vår bil och plundrade parkeringskassan. Så blev det tjockkorv hos Stippes vid Triangeln. God korv och dessutom billigare än på andra ställen.

Efter korven gick vi raka vägen hem till Wallander. När matte skulle torka mig blev hon förvånad över hur ren jag var. Helene påpekade att vi var i stan och där blir man inte så skitig. Så sant så sant. Plutodukarna som brukar bli helt svarta hemma.

Walle och jag härjade rätt så friskt med pussar, vem kan gapa störst leken, allmänt bus, godisätande mm. Matte och Helene höll koll en stund nen sedan låste de in sig i datorrummet. Matte hade nämligen satt upp sin bänk där. Så fick Helene massage en stund. Anders passade oss. Helene verkade nöjd när hon och matte var klara sedan. Vi blev eskorterade ner till parkeringen av Helen och så bar det av hemåt. Nu är vi hemma och jag är trött och ska lägga mig. Imorgon sovmorgon, fast inte hur länge som helst. Klockan elva kommer Walle och Elliot för lite träning.

Kommentarer
Postat av: Wallander

MOR var helnöjd över att ha fått massage igår, ojjar sig faktiskt idag över att hon har lite träningvärk.

Jag var oxå helnöjd, det är så mysigt när du kommer hem till mig. Godsakerna slank ner fort som attan vilket dom i och för sig alltid brukar göra. Men en sak som jag hade svårt för att acceptera igår var att MOR och dina matte stängde dörren om sig. Två gånger lyckades jag putta upp den, men tredje gången fick jag tji, kanske lika bra för man åkte ju ändå ut därifrån illa kvickt. Men FAR fick duga och när han gav oss äpple så var han mest intressant.

2008-02-02 @ 08:45:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0