Det går mot ljusare tider

Ja, det har det ju gjort ett tag men nu börjar det verkligen märkas. I morse var första vardagsmorgonen som vi kunde gå utan pannlampa. Tio över sex var det så pass ljust att matte inte behövde den. Hon verkade märkbart nöjd över detta. Det verkar kanske inte så viktigt men för matte är det en stor sak när det börjar ljusna. Även om kvällarna märks skillnaden, det blir inte mörkt förrän vid sextiden nu. Tänk när det är ljust till tio eller längre. Så skönt. Då kan man vara ute mycket mer. Igår var jag förresten ute när matte kom från jobbet. Så glad jag blev när jag såg henne Hon bara ignorerade mig när jag skällde och gick in andra hållet. Jag sprang i full fräs, blev insläppt av dagismatte och så anföll jag matte med mina inte helt rena tassar. Hon blev lite sur och det var ju inte meningen. Men hur ska jag kunna styra min glädje. Det blir ju som det blir.

Kommentarer
Postat av: Wallander

Ljusare & på så sätt längre dagar tror jag massor av både 2 & 4-beningar uppskattar. Tänk om bara ett par månader så kan du ta LURÖN i besiktning.

2008-02-26 @ 23:34:34
URL: http://wallander.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0