Inflyttningsfest

I ärlighetens namn har jag ju varit allt annat än förtjust över flyttröran. Det blir stökigt i mitt lilla huvud. Igår fick jag flipp och skällde ut Matte. Tack och lov förstod hon att det inte var för att bråka utan för att jag var förvirrad så hon blev inte alls sur.

Men på kvällen igår händen något lajbans. Dagismatte, Vildhusse och Knappen knackade på dörren. Innan dess hade jag och Matte varit och hämtat mat och köpt lite godsaker. Jag och Knappen fick smarriga ben och tvåbeningarna kalasade på sin mat. Mitt och Knappens ben tog slut snabbt och sedan parkerade vi oss nära tvåbeningarna om något gott skulle trilla.



Så här ser förresten den mer organiserade delen av v-rummet ut nu:



Och brasan (bortse från säckarna de försvinner snart):



Ja, nu är det morgon och vi har mycket att ordna med under dagen och imorgon. Matte är ledsen för att hon ska börja jobba på måndag och dessutom att hon ska börja på nytt jobb känns lite ansträngande. Det kan jag allt förstå men vi får försöka göra det bästa av situationen. Nu ska vi klä på oss och ut på morgontur.

Kommentarer
Postat av: Carina Lizzi & Toss

Hejsan

Så fint det ser ut, kommer gärna ut och hälsar på i det fina huset. Ta det nu lite lugnt inför det nya jobbet.

Mvh Carina Lizzi & Toss

2008-11-29 @ 10:43:32
URL: http://www.charminglizzi.com
Postat av: Berit och Vira

Så mysigt det ser ut i ert hus. Hoppas ni får många sköna kvällar framför brasan!

Har du hittat någon favoritplats än (förutom i mattes säng)?

Ibland kan det ta lite tid att "boa" in sig.

2008-11-29 @ 16:39:15
Postat av: Medicinpinnen

Ja det blir skönt för er när ni kommer till ro. Förstår att det tagit på krafterna med allt. Men nu börjar ni ju landa hemma. Och ni har ju varandra Det får ni tänka på när det känns jobbigt. Skönt i alla fall att ni börjar få lite ordning. Det löser sig säkert med mattes nya jobb. Du får ge henne lite pussar så hon blir på bra humör. Ser fram emot att hälsa på så småningom. Då får du visa allt.

2008-11-29 @ 18:50:49
Postat av: Wallander

men vänta lite nu... hm så där såg inte vardagsrummet riktigt ut i eftermiddags. Lakkan visst hade du hjälpt till att plocka upp lite ur de blåa säckarna.



Tack för att vi fick komma och titta hur fint hus ni införskaffat och inte minst tusen tack för Adventskalendern.

2008-11-29 @ 20:12:12
URL: http://wallander.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0