Stolta husägare

Idag har jag och Matte blivit stolta husägare. Ja, det är ju Matte som står för kontrakskrivandet men hon säger att huset är vårt och det tycker jag låter bra. Fast jag känner mig lite förvirrad just nu över var jag bor. Tycker nog att det är tryggast hos Dagismatte. Hon står liksom för de vardagliga rutinerna och det behövs verkligen när inget är som vanligt.

Vid lunchtid gjorde jag och Matte den första inspektionen. In i alla vrår, jag skällde in trädgården och kollade runt, Matte började mäta väggar. I eftemiddags drog Matte och Vildhusse igång med tapeterna. Jag tittade på en stund men tyckte det var ganska tråkigt så jag var glad åt att komma till Dagismatte när Matte sedan åkte till sin utbildning i Burlöv. Tydligen ska det renoveras hela veckan (Matte och Vildhusse ska hjälpas åt) och då ska jag nog vara mycket med Dagismatte. Jag ser väldigt mycket fram emot när det är klart och jag och Matte kan flytta in våra grejor. Vi får det säkert toppen där sedan!

När det gäller gårdagens fadäser så är de lagda till handlingarna och det är inga sura miner längre. Inga bajsrullningar idag.

Nä, nu får jag försöka få Matte i säng för vi ska tydligen upp tidigt imorgon.

Kommentarer
Postat av: Yvonne Macsdotter

Grattis grattis, Lycka Till Hälsa också matte att du får ligga vid brasan efter varje träning.

Nospuss

Yvonne

2008-11-18 @ 08:30:06
Postat av: Wallander med MOR

Vad härligt... Så klart full fokus, massor av jobb nu i början men snart är ni på plats i ert eget lilla mysiga hus och då kommer jag & MOR snarast på inspektion. Behöver ni hjälp innan dess så är det bara att hojta till.



Stort LYCKA TILL nu!

2008-11-18 @ 08:31:19
URL: http://wallander.blogg.se/
Postat av: Hanna

Allt bra? :)

2008-11-18 @ 08:36:10
URL: http://honhannah.blogg.se/
Postat av: Heléne och Zico-Bus

Åh så kul för er ... men lite jobbigt blir det nog en tid framöver :( Men sen när allt är i ordning, då blir det ju supermysigt.

Vi ser fram emot en "house-warming", någon gång efter jul :D

Ha det bra båda två!

/H&Z

2008-11-18 @ 09:40:22
Postat av: Lakrits

Lita på att jag ska ligga vid brasan Yvonne! Det blir toppen. Du får komma och kolla sedan hälsar Matte!



Walle...det finns stor risk att man blir vitfläckig om man ska hjälpa till i nuläget säger Matte. Det vill vi kanske inte, eller?



Heléne och Zico - självklart ska ni komma och kolla in både hus och trädgård. Jag erbjuder en guidad tur!

2008-11-18 @ 21:36:19
Postat av: Flocken på Onsala...

G R A T T I S till ert nya boende - det kommer att bli jättefint för er och jag hoppas att vi får tillfälle till inspektion så småningom!

Kram från oss alla!

//Renée

2008-11-19 @ 11:28:14
URL: http://www.concurro.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0