Fullt upp

I morse fick vår bil åka till verkstan. Lova vill nämligen inte starta som hon ska alltid. I fredags kväll var det med nöd och näppe hon gick igång när Matte skulle hem från jouren. I lördags lånade hon bil. Idag var det därför bara att köra ner till verkstan. Startmotorn ska bytas. Det låter dyrt och besvärligt tycker jag. Men det finns inget val.

Innan bilen åkte på reparation så hann Matte och jag ut i skogen och gå ett spår som Matte var ute och fixade till igår. Det gick riktigt bra fast jag var riktigt trött i slutet. Jag snurrade några varv här och där men tuffade på bitvis också. Matte var riktigt nöjd. Det var inte helt enkelt. Mycket skräp och högt gräs på långs sträckor och så två diken och ganska långt spår. Det var härligt att få använda näsan ordentligt.

Tidigt ikväll var vi i Svedala för att träna lite på brukshundsklubben där. Jag var inte riktigt på topp, lite trött faktiskt och ingen vidae fart så vi lekte ganska mycket och då piggnade jag ju till lite. Där var en annan hund också alldeles i närheten men jag smet inte trots att hunden och husse verkade ha jättekul med pipbollsbus och allt. Så det var väl inte så tokigt.

För en stund sedan fick jag pälsen ansad. Det är ju inte vidare roligt men Matte lovade att jag skulle få en muffins när vi var klara (hon bakade innan idag) och då höll jag mig ganska lugn och medgörlig. Muffinsen satt fint sedan när vi var klara.

Kommentarer
Postat av: Wallander

Vad bra att Lova nu kommit in och blir ompysslad på verkstan lite. Det hade ju inte varit kul om din matte inte kommit hem till dig i tid pga att Lova inte ville starta.



Hoppas muffisen var värd pinan!



Så på onsdag lär jag få träffa en nybadad & nyfriserad pingla alltså... det ser jag framemot!

2008-09-09 @ 00:04:07
URL: http://wallander.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0