Vacker höstdag

Vi har varit mycket utomhus idag. Det blev ju en jättefin dag men det känns att det är höst nu. Jag märker att jag inte längre lika gärna hoppar i plurret. Jag är helt enkelt inte så varm. Matte snyftar över att solen går ner allt tidigare och går upp senare.

Det har varit en hemmadag idag. Skönt tycekr jag. Grisknorrar har förtärts utomhus, jag har kollat på Matte när hon har målat fönster och så har vi varit ute i skogen såklart. Ikväll fick jag och Knappen korv som Matte grillade i brasan och så stekte hon lever och förföriska dofter spred sig i köket.

Nä, nu tror jag bestämt vi ska krypa till kojs hela flocken, det verkar vara trötta ögon både här och där. Det kommer en ny dag imorgon.


Kommentarer
Postat av: Pinnen

Ja det är kallare ute nu. Men det kan var fint på hösten också, om solen är framme och det är många färger i skogen. Bäst gillar jag röda löv. Det är så vackert tycker jag. Nospuss från mig. Önskar jag kunde myst med er igårkväll. Det lät så lugnt och skönt.

2008-09-15 @ 18:56:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0