Sovmorgon hägrar

Imorgon är Matte fri från jobb. Vi ska ha mysemorgon och gå långpromenad, köra lite ärenden, kanske träna lite och fixa hemma. Sköööönt. 

Ikväll har det sågats pinnar till dummiesar och borrats hål för snören. Nu ska isoleringsmattan på. Skinnen väntar vi otåligt på, de är försenade. Men förhoppningsvis kommer de imorgon eller fredag. 

Nu måste vi sova säger Matte för hon ska motarbeta någon otäck virus eller bakterie som vill invadera hennes hals. Det vimlar av folk som är sjuka nu på hennes jobb. Inte konstigt väl, det är ju ett sjukhus men tydligen är det värre än vanligt nu. Bäst jag är lydig och går och knyter mig då.  

Avslutar med rapport om att mården INTE har flyttat. Jag fick nys på den ikväll. Attans också. Jagade efter den lite halvhjärtat men det var mörkt och den försvann nog upp i ett träd. Får ta tag i det hela imorgon.

Kommentarer
Postat av: Wallander

Lillo dig som får ha matte hemma hela dagen imorgon.



Hoppas att matte Marie lyckas "motarbeta" viruset/bakterierna under nattens alla timmar.



Ha en bra dag imorgon och försök nu få iväg den där mården för gott!

2009-01-28 @ 23:56:36
URL: http://wallander.blogg.se/
Postat av: yvonne.macsdotter

Ja du Lakrits nu är det så mycket sjukt på sjukhuset så det är bra att matte är ledig och kommer ifån alltihopa. Här stänger de den ena avd efter den andra.

Jörgen och jag skulle få komma och hälsa på i ditt nya o fina hus men vi avvaktar till alla tvåbeningar har kryat på sig. För att ytterligare fixa er ekonomi så vill Signe i Stockholm jättegärna ha en sån där som matte tillverkar. Signes matte kommer i början av mars då ser vi fram emot att få ta del av det fina som matte tillverkar.

Trevlig helg och sköt väl om matte.

2009-01-29 @ 11:13:44
Postat av: Matte Marie

Hej Vonsan!

Klart Signe ska få en kaninpäls dummy. Det ordnar vi. Och ni är så välkomna att hälsa på, vi hittar en tid som passar när alla har frisknat till. Det går ju bra en lördag eller söndag också dagtid, måste ju inte vara en fredagskväll. Vi ses, jag kommer förbi er när jag kan smita ifrån lite.

Hälsa Jörgen & alla andra också!

Kram

Marie

2009-01-29 @ 12:07:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0