Barnpassning

Igår vid ettsnåret så kom nästan hela Familjen Lindeblad hit. Det var bara Sara som fattades. Men ganska snart åkte de tvåbenta ur familjen iväg och Wallander och Beck lämnades kvar. Anders, Helene och Frida skulle nämligen åka på något så märkligt som en konfirmation och då kan inga hundar följa med. Så Wallander och Beck inkvarterades här under dagen.

I början var jag lite avvaktande till Beck, vi känner ju liksom inte varandra. Walle tyckte det var lite jobbigt att bli bortlämnad med lillebrorsan men efter en stund glömde han bort att Mor och Far hade åkt och vi busade och myste. Fast Beck kom hela tiden så det var svårt att hitta tid för oss själva. Efter några timmar lekte jag faktiskt lite med Beck själv, han var faktiskt rätt rolig men väldigt intensiv!

Beck sov knappt någonting medan han var här. Till slut gick han nästan i kors så trött han var. Allt var spännande och han bara kunde inte koppla av. Walle hade det inte heller lätt för han skulle ju hålla reda på lillebrorsan och så ville han ju ändå umgås med mig lite.

Det blev såklart en hel massa bilder på Beck men det är väl okej, han är ju faktiskt rätt så rolig och söt!


Här ligger vi alla tre i skuggan!


Det grävdes flitigt både under cypressen och i sydvästra hörnet av tomten där det är vildvuxet.


Vi busade lite inomhus också. Stackars Walle, han har det inte lätt med den där lille igeln ovanpå!


Här sitter Beck och studerar hästarna ute på ängen. Fullt fokus!


Närbild på den lille krabaten!


Så tankfull man kan se ut!


En stund senare grävde Beck sig en mysig håla i rabatten.


Äntligen fick han lite ro....men det varade inte länge.


Vid hjärtat går också bra att ligga. Skuggigt och skönt!


Fast mest vila blev det nog på badrumsmattan medan Matte duschade.

Ja, lille Beck var allt trötter när han åkte hem. Jag tror faktiskt vi alla var trötta! Jag orkade knappt upp i morse och jag har hört via Matte att Walle och Beck sov länge också.

Det var kul med besök och jag tittade långt efter bilen när de åkte hem. Beck får så gärna komma igen så ska jag lära honom mer om att bo på landet, men jag får ha lite paus emellan gångerna så jag hinner vila upp mig! Och Walle, du kan väl komma ut någon gång själv också så vi får leka och rå om varandra som vi alltid har gjort!

Kommentarer
Postat av: Wallander

Tack snälla för att ni rådde om oss så väl igår.



Så klart kommer jag mer än gärna själv till dig så att bara vi ka rå om varann, men MOR säger att det är bra att Beck får vara med ibland så att han kan se vems tjej du är så att han så småningom inte skall kunna komma och tro något annat.



Puss på dig!

2009-06-28 @ 23:14:32
URL: http://wallander.blogg.se/
Postat av: Lakrits

Ja ni är så valkomna både två här på Solgläntan. Vi passar er så gärna oavsett vad Matte sade ikväll för att retas! Vi tycker att Beck är en sötnos (fast han behöver sättas på plats ibland!) och Walle är ju alltid Min Walle och vårt hus och vår trädgård står öppen för er! Vi tycker att vi snart får hitta en kväll när hela flocken Lindeblad kan komma hit på mat och umgänge en kväll!

2009-06-29 @ 22:57:44
Postat av: Flocken Lindeblad

I kör säger vi: VILKEN KANONIDÉ!

Vi kommer jättegärna :-)

2009-06-29 @ 23:36:10
URL: http://wallander.blogg.se/
Postat av: Elliot

Väldigt konstigt e de....när jag skrev förra gången - ja då kom jag med flera gånger med samma inlägg.....Men när jag skrev här för ett par dagar sen då kom det minsann inte med alls=(

Nåja,de jag ville säja är att jag tycker att Lillebror e alltbra gullig =D

2009-07-01 @ 11:10:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0