Besök trots snön!

I förra inlägget jämrade jag ju mig över att ingen skulle vilja besök mig på grund av snön. Men se där hade jag fel! Igår kom nämligen Zico med Matte uppdykande strax efter elva. Dom konstaterade att det faktiskt gick bra att köra upp till oss! Och visst gör det. Alldeles utmärkt när det är plogat, annars inte lika enkelt.

Först drog vi några repor i trädgården jag och Zico men sedan gav vi oss ut på en jätteskön och hyfsat lång promenad i skogen.



Matte med två glada flattar!


Lite mer än halvvägs genom rundan hände något konstigt. En fyrbening kom springande och höll på att skrämma livet ur Helene och Matte. Men ingen ägare syntes til. Han verkade ha blivit av med de sina den stackaren. Hoppas verkligen de fann varandra igen snabbt. Han hade i alla fall inte tid att snacka med någon av oss.

När vi kom tillbaka igen till Solgläntan var det fikadags. Matte hade nämligen fixat ihop en kaka när hon fick besked att vi väntade besök. Vi satt ute på solsidan (dock snålt med sol) och hade det mysigt.



Mums vad gott va! Och Zico och jag fick faktiskt smaka en bit var men eftersom jag hade råkat äta något olämpligt i skogen så åkte alltihopa upp igen tyvärr. Sedan satte jag genast igen att tigga mat igen för att ta igen den förlorade födan! Nåja, Zico var inte sen att delta i kampajen.



Lite snus i snön och då kan man se ut så här om näsan



Alla bilderna är tagna av den påpassliga fotografen Helene. Vi tackar för det och såklart för besöket och den fina blomman som Matte fick!

Efter lite vila och mys med Matte bar det av till Nattis vid fyratiden och Matte åkte till jobbet för ännu en nattajour. Som vanligt hade jag det bra med korvagrillning och mys och så kom Matte imorse. Tyckte hon såg rätt medtagen ut och så behövde Vildhusse hjälp att möblera om. Matte pustade och stånkade och jag skällde uppmuntrande åt spektaklet!

En bra dag har vi haft trots att Matte varit lite trött. Vi tränade till och med en stund på vår plogade grusväg. Kul! Tyvärr har lektionen hos Lisa snöat inne imorgon också. Tradigt. Men vi får hitta på andra kul saker.

Tass & kram
/Lakkan


Kommentarer
Postat av: Wallander

Vad bra att veta att det är förbart att ta sig ut till er. Roligt att Helene & Zico kom på besök... ser mysigt ut (men kallt) med fikan utomhus, tur att ni inte gick lottlösa!



Synd på lektionen som snöar inne imorgon... men det måste ju kunna ge något oxå. Hoppas snöandet snart håller upp!



Ha en bra vecka, hoppas vi ses snart :-)

2010-12-05 @ 20:44:08
URL: http://stadsflattarna.se
Postat av: Yoganilla

Vilka fina bilder. Skrattar lite nar jag sitter har i Byron Bay. Kanns sa overkligt med sno. Som ett helt annat liv. Man vanjer sig snabbt. Kramar fran mig

2010-12-06 @ 04:40:22
Postat av: Yoganilla

Ni far sno och jag far regn... Blev tyvarr snuvad pa min kajakutflykt idag pga stormvarning. Men nu hallregnar det sa lika bra det. Battre lycka imorgon hoppas jag!

2010-12-06 @ 04:41:20
Postat av: Elliot

Hej Lakkans-mattes-syster!Vill du att vi skickar en påse med .........-ar åt dej........som du ser har vi gott om dom......hihi!!

Från E

2010-12-07 @ 16:26:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0