Skönt med hemmamys

Det har varit lite lustiga kvällar faktiskt på sistone. I måndags var jag ju hos Elliot. I tisdags var vi hemma men igår kväll var jag hos Elliot igen! Förklaringen var att Matte skulle på ett för mig dödstråkigt möte angående klubben och alternativet för min del var bilen annars. Då var det ju bättre hos E, ja mycket bättre såklart även om jag ju saknade Matte då och då. Och hon kom ju fräsande vid niosnåret och då tog vi en kvällstur på Mossen. På väg tillbaka träffade vi Tessie Trumpnos som jag spårade viltspår med för länge sedan och så hennes "lillsyrra" Milla som verkade vara en piggelin liten typ. 

Elliot med flock...vill bara säga att även om jag kan verka lite missnöjd med att inte vara med Matte så gillar jag att vara hos er för det är kul och man får mycket godis och klapp och så bus med E. Han ville till och med låna mig en nytvättad panda och det sär minsann något stort...

Ikväll har det blivit hemmamys. Dagismatte var här en sväng för hjälp med sina tassar. Knappen var med också. Fåglarna har fått påfyllning på utfodringsborden, spinnrocksgranen har pyntats till igen och blommorna fått sig en översyn. Snart måste vi börja slå in klappar också har jag sagt till Matte men det blir nog till helgen. 

Imorgon kväll ska vi ta en sväng till stan för korvarunda.  Lördag kväll/natt jobbar Mattee (igen!). Men först en otäck tidig morgon till. Tvi. Både jag och Matte avskyr att gå upp tidigt. Vi är ungefär lika trötta och skruttiga.

Godnatt på er och jag vill särskilt skicka tassvinkningar till Mattes syrra i Australien. Hon har varit långt borta ett bra tag nu och vi vet ju att hon har det bra men det måste nog ändå vara en smula ensamt tänker jag att sitta i främmande land utan sin flock (hujedamej, jag blir alldeles rädd bara jag tänker på det). Hon befinner sig ju i strutsens förlovade land, Australien. Men dom är ju så förbaskat rädda om sin struts där så man får inte ta med sig något kött därifrån. Sickna snåljåpar. Och såååå mycket tänkte jag mig inte att det skulle hota strutsens överlevnad...

/Lakkan

Kommentarer
Postat av: Yoganilla

Tack for tassvinkningen och omtanken. Jag vinkar tillbaka genom cyberrymnden. Det har blivit soligare nu och imorgon ska jag ut och dyka. Hoppas pa att se bade haj och skoldpadda. Ses till jul, da far vi leka i snon. Kramis

2010-12-10 @ 03:37:15
URL: http://yoganilla.blogg.se/
Postat av: Elliot

Du Lakkan,du får gärna vara här det är inte alls besvärligt.Å det går bättre o bättre för varje gång.

Det tar ju lite tid att "gå in sig" lr hur?



Jag skickar oxå en hälsning till din mattes syster där i "stuts-land".Men jag håller inte riktigt med:Träffa skalpadda JA....Haj...eh...nä tack =§

2010-12-10 @ 14:01:02
Postat av: Helene, Wallander & Beck

Vad bra att du har kompis Elliot att vara hos när din matte är på vift lite här och var :-) Du kommer snart att känna dig som hemma även där.



Tack för rundan ikväll... bamsekorven satt gott i magen min!

2010-12-11 @ 00:20:47
URL: http://stadsflattarna.se
Postat av: Yoganilla

Elliot, hajana ar bara sma och de ar skygga och inte farliga. Sa det ar ingen fara. Vi sag en pa hall imorse. Ocksa sag vi skoldpadda som jag forhoppningsvis fick pa bild. Fast dykning pa djupet ar nog ingenting for er - aven om jag vet att du har gjort stora framsteg i Lakrits simhoppskola. :-)

2010-12-11 @ 05:47:16
Postat av: Elliot

De låter ju genast lite tryggare att hajarna e små =)

Nä jag tror inte heller att dykning e nåt för oss även ifall jag gillar att "skovla" med huvudt i vattenpölar o så....

O jaaaa visst har jag gjort framsteg i Lakkans simskola...vill bada och ha vår o sommar NUUUUU....

2010-12-11 @ 15:00:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0