Operation baklucka

Idag medan jag var på Dagis och Matte på jobbet körde Yster ner till bilmeken men dom vägrade titta på bilen förrän måndag för dom hade inte tid :( Detta trots att Yster lade sitt vackra huvud på sned.

Så när Matte hämtades från T-lilla tåget som hon åkt med idag var situationen densamma som igår kväll, dvs buren inlåst i bilen. Matte pillrade med låset och höll på, sedan gick vi och tränade lite på Dagisplanen men så fort Matte kom hem igen så började hon pilla med låset. Hon kröp in genom min bur in i biles innanmäte. Jag lade mig på vänten utanför och efter en liten stund såg jag Beckie komma tassande med husse i sällskap. Äntligen någon att roa mig med tänkte jag och gjorde attack på Beckie. Hennes husse undrade såklart varför Matte låg i min bur med fötterna ut genom dörren. Plötsligt hade de bytt plats och efter en stunds trixande och fixande därinne hade han lyckats pillra upp låset så att bakluckan var öppen. Jippie! Ut med buren och mina saker! Han fixade dessutom en snörmekanism så att man kan stänga och öppna luckan utifrån även om låset fortfarande har hängt sig men huvudsaken det går att öppna o stänga. Är det så att jag ska bli lämnad i buren får vi låna bil från Dagis istället och sätta över min bur där bara. Toppen, nu kan vi klara oss tills bilen blir fixad. Kanske blir det på måndag, kanske inte för måste dom beställa nya delar så tar det lång tid.

Bilder från igår kväll landade på mailen från Ann & Elliot så här kommer några...


Elliot försöker köra med sin "trycka ner mig med nosen" teknik


Min fina näbb fångad mitt i ett skall!


Profiler


Lite dragkamp är aldrig fel!


Ett mål Elliot om dagen e bra för magen

Imorgon är Matte ledig från sitt T-lilla jobb. Hurra!

Natti-natti o sov gott!



Kommentarer
Postat av: Elliot

Min matte är ingen mästerfotograf men bilden på dej mitt i ett skall var lite kul.Och javisst e ja go å tugga på? =)

2010-06-15 @ 23:05:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0