Vardagen rullar på

Ja, nu är alla gäster hemskickade dit de bor och vardagen tuffar på. Fast lite annorlunda är det allt för Vildhusse har åkt och hälsat på gamla kompisar i Canada. Långt bort. Fy vad jobbigt. Jag är så nöjd att var hemma. Matte jobbar nattvecka så jag sover varannan natt med Dagismatte.

I måndags var vi hos Lisa. Det var toppen, jag var taggad till tusen. Matte var lite mindre pigg fast hon höll ut rätt bra under själva träningen men sen var hon en aning skruttig. Men hon hämtar sig igen. Idag var vi faktiskt en sväng i Lomma och där gick det finfint att träna. Jag var piggelin och full fart och Matte var nöjder.

Hemma är det lugnt. Jag försöker hålla undan inkräktare i trädgården. Skräp som samlats i stallet åkte på tippen. Fåglarna matas. Men annars är det lugnt på trädgårdsfronten. Fast lugnt i trädgården blir det inte när Elliot kommer och hälsar på och det gjorde han i eftermiddags. Full fräs gällde rakt av. Vi såg en stor älg när vi var ute i skogen. Ojoj vilka bjässar. Synd det inte blev någon bild men vi var inte alls beredda. Sen stötte vi på en man som att på en pall klädd i vinterkamokläder så han syntes knappt alls. Han vaktade nog på vildsvin men undrar om där var så många kvar i omgivningen efter att vi passerat (och då var faktiskt Matte och Ann mest skyldiga till högljutt snack, inte jag och Elliot). Vi hann precis hem innan mörkret gjorde entré vid femtiden.

Kommentarer
Postat av: Wallander

Oj, är det en sådan där jobbig vecka för er igen!



Jag måste be om ursäkt för min struliga MOR... fattar inte att hon kan tycka att en semifinal i handboll skall gå före en korvarunda med er båda. Jag försökte övertala henne men hon var svårflörtad! Tur att ni var flexibla i alla fall :-))))



Det finns allt mycket spännande som händer i Lakritsskogen, älgar, utklädda gubbar, ja sådant möter man då aldrig i storstan.



Må så gott ni båda!

2011-01-27 @ 00:02:42
URL: http://stadsflattarna.se
Postat av: Helene och Zico-Bus

Tjena! Du verkar rätt "busy", fast det är lågsäsong. Älgar, fåglar och inkräktare ..... Härligt att det blir ljusare .... nästan 90 minuter mer dag nu, än de var i slutet av december :D

Vi ses - kanske på klubben i veckan?

Tass&Kram

H&Z

2011-01-29 @ 18:30:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0