Mera träning mindre jobb!

Ja, det är vad jag vill ha. Jag skulle tex vilja att vi tränade varje dag. Nu var vi hos Lisa i måndags och hade en bra träning. I tisdags kväll startade tävlingsgruppen och där är vi med på ett hörn och då blev det också träning. Men igår och idag har det inte blivit något. Istället har Matte jobbat rent för mycket. Igår kväll kom hon hem klockan sju! Upprörande alltså. Hon blidkade mig med en grillad kyckling som Dagismatte förfogar över till mina måltider. Kvällsrundan blev lite kort, det haglade nämligen vilt.

Sen i natt höll Matte på och härja runt i sängen. Hon drömde att hon var jour och väntade på telefonsamtal. Nu undrar vi om hon kan få betalt för den tiden för i hennes värld jobbade hon ju!

Tyvärr har nu Matte fått ont i halsen och kranen läcker lite. Men planen är att sova vansinnigt hårt i natt så förkylningen skräms bort. Idag blev det inte lika sen dagishämtning och vi gick en ordentlig tur i skogen trots ruskpricksvädret. Nu väntar vi på blodpuddningspluttar i ugnen. Imorgon blir det förhoppningsvis ännu lite tidigare som Matte kan komma hem och promenad i dagsljus. Kanske kanske lite träning också. Jag hoppas! Lördag och söndag har Matte lovat att jag ska få lite roliga saker att göra trots att hon ska jobba natten. Hoppas nu bara inte förkylningen sätter käppar i hjulet.

Matte pratar sig varm för att hon ska ta ut en hel del ledighet framöver. Det låter bra tycker jag. Mera ledigt vill vi ha!!!

En sak jag måste nämna är att jag är orolig för Elliot som ska opereras på måndag för en jättedum bula på magen som kommit ganska hastigt och väldigt olustigt. Uhhhh vad hemskt att Elle pelle måste skäras upp. Säkert kommer allt att gå bra men vi tänker ändå mycket på honom och hans flock! Så himla dumt nu också när han ska fylla år och jag snart är busbar igen. Men men, han läkar nog ihop sig fort så kan vi härja igen så fort vi får klartecken! 

Någon korvarunda med Walle killen blir det ju inte heller nuförtiden. Rätt trist med det där löperiet. Jag kan ju inte säga att jag längtar till duschen men kanske tills den är över i alla fall! En vecka till nu.  

Tasselikram
/Lakkan

Kommentarer
Postat av: Elliot

Tror nog inte att det går någon nöd på dej.Men visst hade du väl kunnat gå korvrunda med Walle?Han behöver ju inte ta lillebror med....

Du e snäll du som tänker på lille jag...vilket skit alltså!Matte har berättat att jag sover o inte märker något alls,men för säkerhets skull så ska jag ta med en rentvättad panda....men berätta inte det för någon =0)

Jag läääängtar efter att tokspringa ihop igen snart...

2011-03-11 @ 15:00:10
Postat av: Wallander

Vem hade inte önskat att få ha matte hemma oftare så att man kunnat göra roligare saker ännu oftare! Men det verkar som att det finns hopp framöver för mer ledighet :-)



Hoppas matte sov bort lite av förkylningen inatt.



Om vi med gemensamma krafter håller tummarna för brorsan min så är han snart på G igen och drar busrundor med dig, det är jag helt övertygad om!



Snart ses vi igen...MOR säger att det inte blir någon korvarunda på onsdag utan lite käk här hemma istället efter promenixen... lite mysigare så när man har födelsedagsfirande. Passar det er båda?



2011-03-11 @ 16:42:19
URL: http://stadsflattarna.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0