Bästa onsdagen!

En riktigt bra dag enligt mina mått! Matte hade ingen föreläsning pga sportlov och därför ledig för egna studier. Bland annat har vi studerat ängen här utanför. Jag fick nämligen spåra, ca 800 m långt och tvärs över en massa hjortspår. HÄRLIGT!!! Jag var så nöjd efteråt att jag drog mig tillbaka till sängen medan Matte hängde framför datorn och pysslade med sitt. Ahhhhh! Skönt att vara trött i huvudet!

I eftermiddags tog vi en liten svängom med en pippi i granet här intill.



Jag gjorde flera fina hämtningar men Matte kan inte fotografera och ta emot mig på ett vettigt sätt. Det resulterade i att jag "tappade" pippin och fotot blev inte bra så hon stoppade undan kameran och ägnade sig åt mig helt och hållet. Då blev allt genast bättre!

Det sämsta med dagen var att Matte envisades med att släpa ut mig på en kvällsrunda vid niosnåret. Då regnade det småspik och jag fattade inte alls varför vi skulle ut. Jag kunde väl kissat i trädgården!

En glädjande nyhet är att Dagismatte äntligen fått operationstid för sin kassa höft. Inte förrän slutet av mars men bättre än inget datum alls.

Nu ska jag knoppa in! Natti-natti!
/Lakkan


Kommentarer
Postat av: Heléne, Wallander & Beck

Tyckte din matte gjorde helt rätt som la undan kameran. Men bilden här är toppen fin på dig!



Härligt att du fick dig ett härligt/tröttande spår!



Så bra att Dagismatte nu äntligen fått en tid så att hon snart kan vara ute och traska med dig igen i skogen!



Ha en fortsatt fin helg!

Krsmizar

2012-02-25 @ 16:18:48
URL: http://stadsflattarna.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0