Bäst att passa sig...

...för matte har antagit en lite annan attityd. Hon är fortfarande gullig, klappar om mig, snackar med mig, ger mig godsaker osv men hon har blivit strängare sedan det där hände i onsdags. I förmiddags blev jag nerbrottad och gick ligga med magen i vädret en lång stund. Matte morrade åt mig och jag vågade inget annat än att ge upp fullständigt. Inte för att jag är rädd för att hon skulle göra mig illa men det var ändå en otäck känsla. Sedan gick vi ut och jag försökte vara väldigt lydig. Nu får jag gå en del i koppel när vi är ute, inte långa stunder men ändå. Och jag drog inte en endast gång, jag gick inte framför matte överhuvudtaget. Vågade inte.

Det känns lite konstigt men jag vänjer mig kanske. Jag menar att matte har förändrats alltså. Men kanske blir det bra på sikt så att vi slipper bli så oväns som i onsdags för det var riktigt hemskt.

Jag känner mig i all fall lite tilltufsad, går och funderar en hel del och ligger för mig själv. Har dock varit sysselsatt med ett märgben både länge och väl nu och det var gott. Och strutsbitarna är också mumsiga. Fast märgben är godast! Matte kanske snart måste till AG:s i Staffanstorp för det verkar vara det enda stället som har märgben för tillfället.

Kommentarer
Postat av: Lakrits mattes medicinsyster

Ja du Lakrits. Jag har inte läst på några dagar men jag inser nu att ni tagit er igenom en liten kris under min bloggfrånvaro. Men jag pratade med Matte idag och hon lät ganska som vanligt så det är nog ingen större fara. Kanske bara att hon tyldigare vill att du ska förstå att det är hon som är flockledaren. Det är ju egentligen ganska självklart men ibland glömmer du nog det. När du får dina ryck lyssnar du liksom inte riktigt och så får det ju inte vara. Det gäller att veta när man får busa och när det är allvar. Det kanske du måste blir bättre på att lära dig.
Ses i alla fall snart igen nu. Jag kommer ner och hälsar på om ca 2 veckor. Då blir det kanske lite spår och sök. (Jag ska springa riktigt, riktigt långt så du får jobba ordentligt i så fall...) Jag bad Matte ge dig en puss från mig när jag pratade med henne. Hoppas hon gjorde det!

2007-07-29 @ 13:39:15
Postat av: Wallander

Nya tuffa tider hör jag. Jag tror att jag skall hålla MOR borta från din blogg, för hon har ännu inte börjat ta i med "hårdhandskarna" ännu. Men om hon skulle läsa att du har fått det tuffare men att det hjälpt rejält så ligger jag nog lite risigt till.

2007-07-30 @ 01:33:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0