Skogsmöten

Ikväll när vi gick i skogen mötte vi en hare, sedan två hundar med en tvåbening, en häst, några tvåbeningar som plockade svamp och sist en hund till. När vi mötte haren var jag lös men jag kom snällt, likaså när vi mötte de två första hundarna  (fast matte tyckte jag var sölig med att komma) och även hästen (fast hästar är jag van vid så jag bryr mig inte så mycket). När vi mötte svampplockarna och det sista ekipaget som var dagismatte och Knappen så var jag kopplad och det var nog tur för annars hade jag nog smitit till dem. 

Jag tycker i alla fall jag var duktig som inte gjorde minsta ansats att springa efter haren. Och även hundarna var väl inte så illa även om det tog lite längre tid där. Matte var väl också ganska nöjd fast hon verkar helt utmattad. Hon sov dåligt inatt, hon hade visst ont i magen. Kanske gnagde hon i smyg på min klöv och tålde den dåligt, vem vet. I varje fall var hon inte alls piggelin i morse (som om hon brukar vara det men det här var värre än vanligt). Tror vi måste lägga oss jättetidigt ikväll för imorgon kväll måste hon vara i bättre form, vi ska ju träna då.  

Lugn kväll alltså, ingen direkt träning annat än den vi gjorde på promenaden. Det kan vara skönt att bara slappa ibland. 

Myggorna sticker mig hela tiden när vi är ute nu, det kliar på nosen! Fast bara fästingarna håller sig borta är vi nöjda.

/Lakritsen

Kommentarer
Postat av: Wallander

Jag har faktiskt inte stött på någon kanin eller hare någongång, undrar hur jag skulle reagera?
Synd om din matte som inte mådde så bra. Om det nu var klöven, så har hon väl förhoppningsvis lärt sig en läxa.
Myggor är skit, men fästingar äckliga & farliga. Jag fick mig en rejäl pälsgenomgång av MOR när vi kom hem från Torsö, men jag verkade att ha klarat mig.

2007-08-01 @ 00:33:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0