Träning på nytt ställe

Ikväll var vi och tränade vid Saxtorp, det ligger förbi Center Syd och Löddeköpinge. Där var jättefint med dammar man kunde bada i. Det var Ann-Sofi som höll i träningen och det var bara jag, matte, Wallander och Helene som kom och så var såklart Sandy med (Ann-Sofis tik). Vi tränade apportering både på land och sedan i vatten. På land gick riktigt bra. I vattnet gick bra fast jag vill skaka mig när jag ska upp men det tyckte visst inte matte att jag skulle. Det handlar väl om den där dummyn jag har i munnen som det är så många om och men kring. Jaja...det var kul i alla fall och bäst var när vi fick springa lite lösa alla tre efteråt.

På väg hem hämtade vi sedan upp dagismatte som kom med tåget till Lund. Hon har varit i Stockholm och hälsat på Pinnen och igår träffade hon även Syster Yster när hon kom från Karlstad. De verkar ha haft det trevligt men jag tyckte det var himla bra att hon kom tillbaka igen.

Nä, nu är jag faktiskt trött. Det känns att jag har varit iväg en vecka och att det har varit mycket nytt för jag är liksom fortfarande lite trött i skallen. Men någon dag till så är jag helt piggelin och allt är som vanligt igen.

Kommentarer
Postat av: Wallander

Kul att du kom och tränade fast att du/ni varit iväg en hel vecka. När du apporterade idag så verkade det definitivt inte som om din skalle var trött.
Jag skulle nog allt behöva vara på en veckas använda nosen-kurs. Känns faktiskt som om jag tappat stinget lite. MOR pratade mycket med mig på hemvägen. Hon tyckte att jag kunde ha försökt anstränga mig lite i alla fall, hon tyckte knappt att jag hade styrfart när hon "skickade ut" mig. När vi tränade i vattnet så var jag "värre" än dig, jag släppte dummyn och började rysta mig så fort jag fick mark under tassarna, men trots att nästan hela kroppen var vattentäckt. Ja du Lakrits, tror du det finns någon apporteringsframtid för en kille som mig?

2007-07-20 @ 00:16:36
Postat av: Lakrits

Klart det finns apporteringsframtid för dig! Det handlar bara om att vi måste fatta konceptet och att våra mattar blir bättre på att lära oss. Du såg dessutom lite trött ut igår, då är det inte lätt att göra sitt bästa.

2007-07-20 @ 23:24:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0