Grävfirman Sprätt & fräs

Igår gjorde jag något som kanske inte var så smart. Jag började nämligen gräva kring en vinstock...dagishusse har precis skördat en massa druvor som tydligen ska stå och puttra i stora grytor. Nåväl, druvorna har inte så mycket med det här att göra men jag tyckte att det kanske fanns något intressant därunder i jorden. Snacka om att det blev jämmerskrik när jag upptäcktes. Han ojade sig och dagismatte fick ta en hel massa jord och fylla igen för att det inte skulle gå illa med vineriet. Det var ju inte meningen att ställa till skada, jag var bara nyfiken och grävsugen.

Tydligen får jag ju inte gräva som jag vill häromkring. Då tänkte jag att man kanske kan starta en liten verksamhet, därav namnet på inlägget. Jag behöver inga maskiner eller så, kör med hundkraft. Så kan jag tjäna en hacka också och samtidigt få utlopp för min grävlust. Vad tror ni om det?

I  våras hade jag ett jättehål i skogen som jag grävde i lite varje gång jag kom förbi. Men sedan föll det i glömska. Kanske får leta upp det igen och träna tassarna lite om jag ska dra igång mitt lilla projekt. På hösten och våren är gräslustan helst klart som störst för det finns så mycket spännande dofter i marken.

Kommentarer
Postat av: Mattes medicinsyster

Lakrits jag tror inte att du behöver ligga i träning vad det gäller grävning. Du är helt enkelt en naturbegåvning...

2007-10-09 @ 15:23:19
Postat av: Elliot

Ooooops det är nog säkrast att du tar en funderare för du ska kanske inte tänja för mycket på dagispersonalens tålamod....=(

2007-10-09 @ 15:36:58
Postat av: Lakrits

Det negativa som mitt grävande medför är att jag inte får vara ute så himla länge själv i trädgården...det finns en viss misstänksamhet att jag hittar på något. Men å andra sidan är det inte så himla kul att vara ute själv heller. Bättre att dagismatte är med och pysslar lite så kan jag kanske hjälpa henne med lite ditten och datten.

2007-10-09 @ 16:13:35
Postat av: Vira

Jag älskar också att gräva men har som du vissa restriktioner- inte gräva i trädgården och inte ens gå in i mattes grönsaksland. Grönsakslandet klarar jag av att hålla mig ifrån men svårare är trädgården speciellt rabatten närmast köksingången. Du vet ju att jag helst vill gömma mina märgben direkt för att sedan gräva fram dem när de är lite halvsura.En bit utanför maskinhuset har Funny och jag ett sorkland. Då jobbar vi i par. Funny letar upp ett bra hål och börjar gräva. Sedan tar jag över och fortsätter grävandet . Ibland har vi tur och får upp ett helt sorkbo.

2007-10-09 @ 17:16:49
Postat av: Wallander

Oj, Lakrits kanske gick du lite väl långt denna gång, men jag hoppas att dagishusse inte är långsint.

Lakrits du gillar att gräva, likaså Vira & Funny, är detta ett typiskt tjejbeteende?

2007-10-09 @ 21:40:16
Postat av: Lakrits

Nä....Ellioten gillar också att gräva tror jag. Det skulle du nog också gjort om du hade haft möjlighet men det är ju lite svårare att gräva i stan.

Äsch...det verkar vara förlåtet för länge sedan med det lilla missödet.

2007-10-09 @ 22:42:37
Postat av: Elliot

Jag gräver nog faktiskt bara ifall jag hör att där säkert är en sork eller så.....annars inte måste jag säja.

2007-10-10 @ 14:45:29
Postat av: Lakrits

Okej då...det kanske är en tjejgrej att gräva. Men då missar ni verkligen något killar för det är så himla myskul att gräva.

2007-10-10 @ 16:52:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0