Busväder

Matte säger att det har varit busväder idag. Jag tycker det var ganska skönt faktiskt. Kallt men uppfriskande. Lite snöyra också. Det var inte mycket som kom men det lilla som låg på marken passade jag på att muddra i så gott det gick.

image275
"Snöfläckar" i bilden...det får man leva med... Härligt var det i alla fall.

Efter en rejäl tur med matte fick jag sedan ta igen mig lite...

image276
Så skönt så skönt men jag var ju tvungen att titta upp när matte började fota. Man måste ju ha lite koll...

Ikväll har jag mest ägnat mig åt att tigga godis men det har inte gått så bra. Matte säger att jag har blivit en riktig godisgris över julen. Har en känsla av att det blir lite snålare en tid. Men jag försöker så gott jag kan, man vore väl dum annars.

Kommentarer
Postat av: Mattes medicinsyster

Bilden i snöyran säger allt. En vildhund är vad du är! Har varit trevligt att umgås med dig. Ses roligt nog snart igen.
Puss och kram

2008-01-03 @ 22:23:31
Postat av: Wallander

Jag tror att du luras... 1:a bilden kan inte vara tagen idag... du bor inte så långt ifrån mig och i Malmö finns det inte ens en gnutta snö.

Säg att du luras, det kan inte vara så orättvist, dvs att du har tillgång till snö och inte jag.

2008-01-03 @ 23:08:31
URL: http://wallander.blogg.se
Postat av: Lakrits

Joooo....bilden är från idag och livet ÄR orättvist ibland. Inte för att vi har mycket snö här men lite grann. Det är alltid så, mer snö här i skogen än i stan.

2008-01-03 @ 23:16:12
Postat av: Mattes medicinsyster

Jag kan intyga att Lakrits inte luras. Det var snö på Enis redan vid elva när jag for. Vi har ännu mer snö här i Stockholm. Fast det blåser inte lika eländigt här.

2008-01-04 @ 00:31:07
Postat av: Elliot

Ja har inte heller någon snö hos mej...men jag är lika glad för det =)
Du Lakrits det där med godisgris över julen....ja då är ni ju två!Men det förståss en av er har ju inte bara blivit det nu i jul hihi!!
Måste förresten säja:HEJ SYSTER-PiNNEN!Jag kommer gärna om du vill ta fler "öronflaxbilder" av mej =D

Kramizar från Elliot

2008-01-04 @ 08:54:24
Postat av: Mattes medicinsyster

Hej, hej Totten!
Öronflaxbilder kan vi säkert bjuda på vid lämpligt tillfälle. Det gäller bara att jag lyckas få till att komma till sydligare breddgrader... Men om din matte har lust att ta en tur till Lakritsskogen helgen efter Lakrits mattes examen (då jag kommer ner) så kanske det kan bli en lekstund med öronflax och medföljande fotografering. Men det får era mattar göra upp. Vet inte om de har andra planer...

2008-01-04 @ 09:21:01
Postat av: Mattes medicinsyster

Ja, du får ju gärna komma till Stockholm också förstås men det är ju lite bökigare... :-)

2008-01-04 @ 09:22:19
Postat av: Wallander

Kanske kan jag få komma till din skog oxå en dag framöver för att få uppleva lite snö?

2008-01-04 @ 22:40:22
URL: http://wallander.blogg.se
Postat av: Lakrits

Ja, bara snön ligger kvar så får du väldans gärna komma. Nu till helgen är vi hemma och matte ska hänga med näsan i böckerna. Vårt enda uppdrag är att fixa ett nytt bilbatteri för det gamla är lite trött...

2008-01-04 @ 22:52:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0