Examensförberedelser

De senaste dagarna har det varit full upp med allt möjligt inför mattes examensdag. Idag har matte bakat tårtor och fixat, kört ärenden och grejat. Men det bästa av allt var att ikväll körde vi och hämtade Syster Yster och Syster Pinnen vid flygplatsen. Jag blev så glad att jag hoppade rakt ut i Ysters famn. Hurra hurra hurra, nu blev flocken plötsligt mycket större.

Imorgon är den stora dagen. Matte ska iväg runt lunch och blir sedan borta till sextiden. Jag får tyvärr inte vara med och titta på henne (jag ska vara hos dagismatte som fixar med maten) så jag får väl hoppas på bilder från Pinnen och rapport från henne och Yster. Men sedan kommer matte hem igen och det ska ätas en massa gott med en hel hop människor som kommer. Ska bli jättespännande att säga hej till alla och jag kan tänka mig att jag kan få smaka av en del godsaker om jag sköter mina kort rätt. Jag har faktiskt fått prova på lite redan idag. Matte bakade nämligen något som har med mig att göra nämligen Biscottis, dvs särskilt mumsiga mandelskorpor. Jag heter ju nämligen Biscotti som kennelnamn (Concurro Biscotti) och det kändes ganska självklart att jag skulle få smaka både en och två skorpor.

Nu får jag nog gå och titta till matte. Hon får inte vara uppe hela natten för hon har en lång dag imorgon när hon ska vara pigg.

Kommentarer
Postat av: Wallander

Stort LYCKA TILL önskar jag & MOR din matte på sin STORA dag idag!

Om det inte stormar alldeles för j-----t imorgon så kommer jag & MOR ut till er. Tror det är tänkt att vi skall få lite apporteringsträning men sköter vi oss så tror jag att vi säkert oxå får en bus-runda... tror inte du det?

2008-01-18 @ 08:37:49
Postat av: Flockledaren från Onsala...

VI ÖNSKAR MATTE MARIE EN JÄTTETREVLIG DAG IMORGON - ÄNTLIGEN KUNNA KOPPLA AV MED LITE FESTLIGHETER. DU ÄR "VÄRLDENS" DUKTIGASTE...I ALLA FALL I VÅR VÄRLD!

NU SKA DU BARA MINGLA OCH ÄTA GOTT OCH LE -PRECIS HELA TIDEN!

STOR KRAM FRÅN OSS!!!

2008-01-18 @ 17:00:59
URL: http://www.concurro.se
Postat av: Vira

Hälsa och gratulera din matte på hennes examensdag!
Härligt att ha kommit så långt efter flera års slit.
Hoppas ni får en fin dag!

2008-01-18 @ 17:24:06
Postat av: Elliot

Grattis och lycka till!
Hoppas att ni alla får en trevlig kväll =)
önskar
Elliot med matte

2008-01-18 @ 18:08:18
Postat av: Wallander

Ha ha, ni blev allt lite överraskade ikväll va? Ja tänk som det kan bli...

2008-01-19 @ 00:25:31
Postat av: Enzo med matte

Jättegrattis till din matte Marie för hennes examen! Hoppas ni hade en riktigt bra dag tillsammans med era gäster som ville vara med och fira matte.

2008-01-19 @ 10:57:48
Postat av: Elliot

Javisst blev Lakrits och hennes matte lurade av min matte och din Mor,Wallander?
Det yttrades något om:VAD GÖR NI HÄR??!!! HAHAHAHA!

Meeeennn vi du o jag skulle ju åxå varit med och gjort succé....

2008-01-19 @ 12:26:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0