Stigfinnaren

Igår regnade det mest hela dagen men vi kunde ju inte sitta inne för det. Alltså åkte vi ut till skogen och Matte och Yster var utrustade med regnkläder och stövlar. Själv sprang jag i alla stora vattenpölar och plaskade. Vi gick en riktigt lång runda, nästan två och en halv timme. Det roliga var också att vi fick leta oss fram till stigen själv genom att gå rakt genom skogen. Det var nämligen så att vi avvek från stigen och gick ut i ett bostadsområde precis i kanten av skogen. Yster ville nämligen kika lite hur husen såg ut där. Sedan gick vi längs en väg där det stog "privat". Där var det jättestora radiomastar, de var så höga att det var moln runt topparna. Där tog vägen slut men vi ville inte gå tillbaka så vi gav oss in i skogen för att hitta tillbaka till slingan. Jag gick först och jag hörde vid något tillfälle att Matte tvivlade på att jag gick rätt men Yster litade på mig och jag hittade tillbaka till den gula slingan hur bra som helst. Det kändes bra att jag kunde visa vägen fast jag inte är så hemma i den skogen annars. Som belöning fick jag bada när vi kom till bryggan vid sjön. Trots regnet var jag varm av springandet över stock och sten så det satt fint med ett svalknande dopp. Väl tillbaka vid bilen fick jag torkas grundligt. Sedan väntade jag i bilen en stund medan Matte och Yster handlade.

Igår kväll sedan höll Matte och Yster på sent i vanlig ordning. Jag blir störd av det men samtidigt vill jag ju vara nära dem så jag ligger där och försöker vila trots ljuset och stojet. Men så småningom släcktes det ner i "min" avdelning så att jag fick bättre ro.

Snart kommer Pinnen och Dagismatte så ska vi ge oss ut på äventyr tllsammans idag. Det ska bli roligt. Det regnade jättelite när jag och Matte var ute innan men jag hoppas det blir bättre väder för då blir tvåbeningarna gladare. Jag bryr mig inte så mycket om vädret men det är viktigt för tvåbeningarna har jag förstått.


Kommentarer
Postat av: Wallander

Att din matte bara ens tänkte tanken, dvs att du inte skulle vara på rätt väg... tur att Yster visste bättre. Du är tjejen med bästa näsan ju!

2008-07-12 @ 15:37:49
URL: http://wallander.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0