Trägen vinner

Jag väntade och väntade. Gjorde annat inemellan men då och då satte jag mig och tittade neråt vägen. Tänkte att jag kunde titta fram Matte. Vid halv elva sade Dagismatte att "Matte kommer snart" och då lade jag mig vid soffan och väntade. Och fem minuter senare så kom hon från sin jour som tydligen hade varit lugn. Hurra vilken glädje. Jag sjöng och dansade omkring.

Nu är det bara en arbetsdag kvar av veckan. Imorgon kväll ska det visst bli roligheter. Matte har sagt att det blir strandparty med Wallander och Helene och kanske fler ur deras flock. Lajbans tycker jag det låter som.

Kommentarer
Postat av: Helene & Wallander

Förstår att du började vänta i "vanlig tid" trots att din matte berättat för dig att hon skulle bli sen, vi har ju den där inbyggda klockan och den går ju knappast fel. Men hon kom tillslut och det är huvudsaken. Den som väntar på något gott väntar aldrig för länge...



Jag ser framemot kvällen imorgon, det skall kul och förhoppningsvis gott.

2008-07-03 @ 23:54:42
URL: http://wallander.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0