Utevistelse och bad

Idag har jag varit ute jättemycket. Promenader, träning med matte, bengnag i trädgården mm. Härligt för jag älskar att vara ute. Matte har fnattat runt och försökt hinna med en massa. Hon "nätade" också in en duva med kasslernät och så tränade vi lite med den. Lite lättare att bära och att inte undersöka pippin så mycket när det är nät om. Lite mindre läskigt också. Dessutom slipper man så mycket fjädrar i munnen.

VI har tränat lite lydnad också för imorgon börjar en ny kurs och vi kände oss alldeles ringrostiga. Men förhoppningsvis går det bra ändå. Jag ska försöka att inte smita så mycket men jag kan aldrig lova något.

Ikväll har jag blivit badad för jag löper inte längre och matte ville tvätta bort dofterna. Kanske lika bra så att jag kan leka igen med mina kompisar och att de inte bara är intresserade av min bakdel för det tycker jag är lite ensidigt. Jag var naturligtvis inte glad över att badas, eller värst av allt fönas och borstas men det fick ju gå. Nu har jag ett tunt täcke på mig så att pälsen inte ska bli helt i oordning. Gillar inte det heller (täcket alltså) men förhoppningsvis åker det av innan natten för om jag har täcke på blir det ingen magvisning och det vill ju matte ha och då får hon snällt ta av täcket.

Tyvärr är det måndag imorgon och det innebär jobb för matte. Men det är en kort vecka för på fredag är matte ledig. Måndag veckan efter också vilket innebär långhelg. Härligt, då har vi det att se fram emot i veckan.


Kommentarer
Postat av: Wallander

Yiiiipiiieee, det verkar alltså som om att jag skall få träffa dig imorgon. Det känns som en evighet sedan vi sågs och fick pusssas, så det är banne mig på tiden nu tycker jag. Vi får väl se imorgon hur mycket det där badet gjort för att hålla mig och eventuella andra hanar borta från dig.

2008-03-17 @ 00:35:57
URL: http://wallander.blogg.se
Postat av: Lakrits

Ja, klart vi ska träffas men det brukar bli snålt med bus och pussar på träningen. Blir bara det som vi snor till oss otillåtet på små rundor. Men jag är fin och fluffig i pälsen och min egen doft badas inte bort och den kan du nog snusa upp på ganska långt avstånd vare sig jag löper eller inte.

2008-03-17 @ 14:08:12
Postat av: Mamma Sella och resten av flocken

LYCKA TILL PÅ NYA KURSEN - DU ÄR BÄST, ELLER HUR...?!

VI TYCKER NI ÄR VÄRLDENS BÄSTA TEAM...ATT SMITA IBLAND OCH ATT VISA ATT DET FINNS EN EGEN VILJA ÄR BRA -MEN DET ÄR MATTE SOM BESTÄMMER OCH DU MÅSTE GÖRA SOM HON SÄGER...VOFFS FRÅN OSS I NORR!

2008-03-17 @ 16:13:04
URL: http://www.concurro.se
Postat av: Lakrits

Jamen mamsen. Visst har du också varit ung och sprallig? Visst har du smitit? Jag måste ha fått mitt spring i benen från dig? Det känns så i alla fall. Pappa har jag ju aldrig fått träffa så jag vet ju mest hur du är.

2008-03-17 @ 21:45:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0