Punka och tjockkorv

I morse när Matte skulle köra till jobbet upptäckte hon att det hade blivit punktering på bilen. Snabbt fick hon Dagishusse ur sängen, de kom överens om att han skulle fixa det under dagen. Men ingen berättade för mig där på morgonkvisten för alla hade så brått. Så jag blev helt förvirrad när Mattes bil stod där och när Dagishusse körde med den. Jag undrade ju om Matte hade gömt sig någonstans. Hur skulle jag kunna veta att hon lånade bil av Dagishusse? Nåväl, det var ju skönt att bilen blev fixad och snällt av Dagishusse att ordna det. För bilen behövs ju för jämnan.

Ikväll har vi träffat Wallander, hans Mor och Äldrematte. Det var en trevlig runda. Vi gick också igenom några kvarter där man inte riktigt såg de bästa sidorna av Malmö. Utanför Folkets Park fanns en dimma av spriångor i luften. Örk. Men det var en trevlig tur och Wallanders Mor bjöd på korv till oss och glass och läsk till Matte. Korven var verkligen mums-mums idag.

Imorgon är det sovmorgon. Förstår ni? Sovmorgon. Ljuva ord. Natti-natti.

Kommentarer
Postat av: Wallander

Tur att det var punka redan på morgonen... tänk så lång tid det annars hade kunnat tagit innan din matte kommit hem om det hänt i Ystad när hon skulle köra hem. Tur i oturen alltså!

Ja, nu har du fått se lite mindre trevliga stadsdelar oxå. Men de hade god korv...

Hoppas ni fick en lång och härlig sovmorgon.

2008-05-17 @ 20:50:57
URL: http://wallander.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0