Tjoho!

Nu har Matte jobbat sin sista dag på ett tag. I tolv dagar ska hon vara ledig. Hurra hurra hurra. Fast på tisdag ska jag få följa med till hennes jobb en stund för hon har en sak hon måste fixa tillsammans med en annan där och det är så viktigt att hon får åka dit fastän hon är ledig. Men så tar hon mig med och det är ju kuligt.

Ja, jag var lite purken i morse när hon lämnade mig för jag tyckte att vi knappt hade hunnit ses. Men när hon kom hem blev jag desto gladare och det hade ju inte direkt gått någon nöd på mig under dagen. Det blev en riktig långtur på kvällen, nästan två timmar var vi ute i skogen och gick. Lite träning med dummiesar blev det också innan vi gick ut.

Ikväll har det varit korvgrillning med Mattes föräldrar och det är en väldigt sympatisk historia för jag och Knappen får alltid en korv var som Matte ger oss. Den ligger fint i magen sedan och ger en väldigt bra sömn.

Imorgon ska vi inget speciellt. Det ska vara träning hos Berit och Vira men vi avstår för där är många killar och deras mattar är rädda att de blir lite kollriga i huvudet om de träffar mig. Matte ska bada mig imorgon har hon sagt. Jag trodde jag skulle få leka med Wallander i veckan som kommer men det verkar fortsatt snålt. Suck. Vad har man gjort för ont för att behandlas så här? Men jag kan ju trösta mig med att vi får sovmorgon istället för att åka iväg i ottan imorgon och det gillar jag. Fy för att gå upp tidigt. Jag hoppas det blir många sköna morgnar i veckan som kommer. Fast tisdag ska vi upp tidigt och vinka av Mattes föräldrar som flyger till sol och värme. Vilken tur att de ska åka iväg en vecka så att Matte var tvungen att ta ledigt från jobb för att ta hand om mig och Knappen.

Kommentarer
Postat av: Wallander

Matteledighet igen... och i hela 12 dagar! Så härligt för er båda och Knappen oxå denna gång förstås.



Jag hoppas att du förstår att det inte är jag som är den som förhalar vårt träffande. Hade jag fått bestämma så hade jag velat vara i din närhet hela tiden de 3 senaste veckorna. Men håll ut, om inte förr så skall vi få busa tillsammans i början på v.38 och sedan kommer allt att vara som vanligt igen, var så säker!



Hoppas korvarna var smaskiga.

2008-09-07 @ 00:05:14
URL: http://wallander.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0