Grattis Vildhusse !!!

Idag fyller Vildhusse år. Vi började med att gratulera honom i morse på sängen så jag och Matte kom lite tidigare än vanligt. Det var en trött skara. Fast tröttast av alla var nog Vildhusse. Han ville inte ens äta kanelbullarna som Dagismatte hade värmt. Jag anmälde mig genast som intresserad. Och så hoppade jag upp en vända i Vildhusses säng men det kändes konstigt att ligga där så jag hoppade ner igen.

Så småningom masade sig Vildhusse upp och dagen har förflutit ungefär som vanligt. Fast när Matte kom hem blev det fest och firning. Matte fyller ju år imorgon men hon och Vildhusse slog ihop firandet för imorgon jobbar Matte sent (vilket också innebär sovmorgon). Så efter mat och tårta blev det paketöppning. Vildhusse fick en fin jacka av Matte, en utemöbelgrupp av sin käresta (alias Dagismatte) och en fin flaska cognac (ööööh vad äckligt det luktar tycker jag) av Syster Yster. Av mig fick han en massa gott gott för tvåbeningar som jag vet han gillar, nämare bestämt tjugo stycken marsipanbröd, en paket anthon berg choklad och en after eight. Jag har nämligen lärt mig vad Vildhusse gillar. Han blev jätteglad och påstår att det ska räcka hela sommaren. Pytt vad jag tror på det va. Nä.... men min och Ysters present passade ju finfint ihop, åtminstone enligt Vildhusse.

Matte öppnade alla sina presenter ikväll förutom den från mig för den får hon inte förrän imorgon bitti. Men hon fick jättemycket fina växter av Dagismatte och Vildhusse. Trettio stycken syrener, två rhododendron buskar, jord, backsippor, gullvivor och nejlikor. Tänk så fint det ska bli i trädgården. Matte har genast börjat planera. Ibland undrar jag om hon inte lägger ner lite väl mycket tid på att planera och tänka på hur det ska bli men tydligen är det ett nöje hon har. Märkligt sådant tycker jag som lever för dagen men tja, var och en får göra som de vill. Bara jag får ha min stora fina cypress kvar och det har Matte ju lovat. 

Matte fick också några böcker, en film och en dvd om blomsterskötsel. När vår tv någon gång blir inkopplad så ska Matte och Dagismatte ha filmkväll om blomsterskötsel. Fniss. 

Imorgon ska jag överlämna mitt paket till Matte på sängkanten (har gömt det inte så långt därifrån). Så superskönt det ska bli med sovmorgon för vi har varit så förfärligt trötta de senaste morgnarna.  

Kommentarer
Postat av: Wallander

HIPP HIPP HURRA för både Vildhusse och nu oxå din kära matte!



Du kan hälsa din matte att det kommer fler presenter till henne så fort tillfälle ges till en liten träff.



Massor av nospussar på er båda!



MOR hälsar oxå & grattar!

2009-04-22 @ 00:02:47
URL: http://wallander.blogg.se/
Postat av: Elliot

Till Marie

HIPP HURRA FÖR MARIE SOM FYLLER ÅR IDA,

EN LITEN VERS DU FÅR AV MEJ

BARA FÖR ATT JAG GILLAR DEJ



NÅGRA SAKER VÄNTAR PÅ DEJ HÄR HOS OSS

PAKET,BLOMMOR O MASSOR AV PUSSAR AV MEJ FÖRSTÅSS



JAG VILLE JU DEJ GÄRNA GRATTA

Å FAST JAG RIMMAR SOM EN KRATTA

SÅ HOPPAS JAG ATT VERSEN KAN FÅ DEJ ATT SKRATTA =)

pussingar o kramizar

från E

matte hälsar

2009-04-22 @ 09:19:28
Postat av: Medicinpinnen

Elliot, du är ju en riktig poet :-)



Lakrits, ge matte en stor grattispuss från mig!

2009-04-22 @ 09:50:42
Postat av: Matte Marie

Åhhh Elliot, jag blir alldeles rörd och full i skratt! Vilken fin vers. Vi måste hitta en dag nästa vecka, det kvittar oss, förutom kanske torsdagskvällen. Jag jobbar inga kvällar nästa vecka så hör med din Matte vad som passar henne.

2009-04-22 @ 09:56:34
Postat av: Heléne och Zico-Bus

Stort Grattis på födelsedagen!

Tassar&Kramar

Zico-Bus med matte



PS. Vilken fin dikt, som Elliot (???) plitat ner :)

2009-04-22 @ 16:41:15
Postat av: Elliot

När jag får beröm blir ja `gla

för de minsann inte varje ´da

Och ja e en fena på å rimma

men ännu bättre på att stimma



Bus o hopp i pölar e min melodi

för då känner jag mej nöjd,glad o fri



Ha de så kul i Halen alla ni som ska dit

å tänk inte på mej - en liten skit

som inte kom längre än...hit =(

kramizar från

E (som e glad ändå)





2009-04-24 @ 11:06:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0