Lägerliv

I helgen har vi varit med på det berömda Halen lägret med Lomma BK. Det har varit riktigt skoj och spännande men nu är jag riktigt riktigt trött! Och borta bra men hemma på Solgläntan är bäst såklart. Men nu när jag har vilat mig ett par timmar ska jag försöka berätta lite om helgens utflykt.

Vi kom iväg vid halv fem snåret i fredags och det tog ganska exakt två timmar att köra till Halens vandrarhem strax utanför Olofström. Efter incheckning räddades jag ur bilen av Zico som ville ut och springa med mig. Hurra vad skönt det var att sträcka på benen. Sedan blev det lite iordningställande på rummet och därefter fick jag ligga i bilen en bra stund medan Matte smörjde kråset och hade det trevligt. Men nåväl, det gick väl ingen nöd på mig fast jag var glad när jag fick komma ut. Sent på kvällen blev det en lustig promenad tillsammans med Zico. Matte och Heléne vinglade runt i mörkret och fnissade vilt. Jag och Zico höll dock koll på att vi inte gick vilse och vi kom tillbaka i säkert förvar till vandrarhemmet och sängen.

Lördag morgon bar det av ut i skogen för sökträning. Jag fick starta som hund nr 1 och det var kul men redan varmt! Efter söket blev det lite paus och sedan fick jag testa på uppletande av föremål. Det föll mig väl i smaken och jag hämtade in en handske, ett par strumpor, en plånbok mm.

Det grillades också i skogen. Helt lätt var det inte att få fjutt...




Men grillekorv blev det till slut (även jag fick en).

Efter en lång dag i skogen fick jag och Zico bada oss i Halen. Det var riktigt gött att svalka sig, hämta leksaker och springa i skogen.


Zico-Bus





Springelispring

Det blev en tidig kväll sedan för Matte och mig för vi var faktiskt riktigt trötta båda två. Och det var väl tur att vi nannade i tid för även i morse var det morgonpigga människor som var uppe och sprang. Och särskilt bra sover man ju sällan i en smal, alltför mjuk säng (det sista är Mattes klagomål och inte mitt). Men det var ändå ett bra vandrarhem tycker vi. Så det var med blandade känslor vi packade in sakerna igen i bilen i morse.


Utanför vandrarhemmet...


Lilla jag utanför vandrarhemmet...

Även idag var det strålande väder när vi avfärdade för sökträning i skogen. Även idag körde vi tillsammans med folket från andra sökgruppen. Matte hade medddelat att vi behövde köra hem senast ett och turligt nog drog hon startnummer fyra. Det innebar att vi var klara vid tolv och efter en snabbfika var vi redo för hemfärd. Träningen gick bra och det kändes toppen att sträcka ut sig i löven efteråt. För trött blev man av värmen, träningen och allt umgänge och nya intryck!

På vägen hem stannade vi till vid hundbadplatsen och jag fick svalka mig inför resan.







Strax innan tre var vi hemma. Åhhh så härligt det var att återse Solgläntan. Jag njöt i fulla drag och Matte tog sig en välbehövlig dusch innan Helen och Wallander kom. Frida var också med och det blev en trevlig runda i skogen och sedan fika. Jag var nog inte världens roligaste lekkompis för Walle för jag var så trött. Men jag lovar att busa bättre en annan gång när jag är utvilad. Både Matte och jag är helt slutkörda ikväll. Men Matte blev allt glader för hon fick paket av Helen. En jättefin tårttransportör så att vi kan komma med tårta utan att den går sönder. Och så en rolig bok och en tidningsprenumeration på Canis. Matte fyller visst år hela tiden och det verkar hon inte alls ha något emot!

Det har varit en härlig helg men Matte skulle nog behövt en semesterdag för att hämta krafterna. Det får hon planera in nästa år. För vi ska ju till Halen fler gånger. Nästa år blir det nog en del spårträning också om Matte får som hon vill.

Tack alla som var med för en givande och mycket trevlig helg och på återseende! Nu är det sängen som gäller om vi ska orka upp tidigt imorgon!

Kommentarer
Postat av: Heléne och Zico-B

Skönt att höra att ni kom hem som ni skulle. Vi är också jättetrötta, så vi säger bara GOD NATT, SOV GOTT !!!

/H&Z

2009-04-26 @ 23:01:59
Postat av: Wallander

Vilken härlig lägerhelg ni haft med mycket träning, bus & bad i rena sommarvädret. Kan nästan både se & höra de där 2-benade fnittermajorna framför mig, tänk vad lite vin kan förändra dom.



Tack för att vi fick komma & gratta matte din och ta oss en härlig tur tillsammans trots att ni var ganska så slutkörda båda två.

2009-04-27 @ 23:59:15
URL: http://wallander.blogg,se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0