En kompisträff om dagen...

....gör mig ganska slagen!

Det har varit superkul dagar för jag har fått träffa mina kompisar varje dag måndag-torsdag. Men det tar också på krafterna, jag är ju fortfarande i återhämtningsfas efter min otäcka sjukdom. Fast det gör ju inget att man blir trött för då kan jag ju vila mig medan Matte fixar och donar hemmavid.

Igår kom Zico och Heléne och det blev spår. Det gick inte så bra för mig för jag var trött i huvudet och trött i kroppen. Jag glömde liksom bort vad jag skulle göra ibland när jag hade hittat apporterna. Så Matte fick tuffa igång mig. Men när jag sen spårande på gick det bra. Jaja, Matte kladdade till det en del för mig också. Framför allt litade hon inte ett skvatt på mig. Flera gånger blev hon långnäst. Haha. Dumt av henne att inte tro jag klarar av det!

En liten busrunda med Zico blev det efter spårandet innan mörkret föll och alla ville hem och stoppa något i magen. Välbehövlig sömn intogs också innan det var dags att träffa Elliot och Ann vid Yddinge badplats idag. Där blev det simning och bus. Elliot börjar bli riktigt duktig på att simma långt ut. Bara att ligga i och träna kompis. Jag var inte heller någon fena på simning innan jag tränade upp tekniken. Men det ser bättre ut för varje minut du får tillbringa i plurret. Du måste helt enkelt ha fått för lite övningstid.

I eftermiddags har Matte målat och grejat. Vårt hus blir väldigt fint men jag tycker det verkar långrandigt att stå och stryka färg på allting. Hon behöver en rejäl pensel med lite fart och fläkt i. Kanske får låna ut min svans så det går lite fortare.

Imorgon ska vi på lydnadsträning med Walle och Elliot. Jag tycker det roligaste verkar vara att vi ska träna ihop alla, precis som när vi var valpar. Själva lydnaden fixar sig nog om Matte har tillräckligt gott godis, roliga leksaker och glatt humör. På eftermiddagen ska jag till veterinären för koll och provtagning. Inte så kul men lika bra att Matte får lugnat sina nerver så hon slipper oroa sig att det kan vara något fel på mig.

Imorgon kväll blir det stor kräftskiva hos Vildhusse och Dagismatte. Jag hoppas på att några kräftrumpor ska kunna slinka ner i min mage.

Kommentarer
Postat av: Elliot

Japp,så e de!För lite träning innan =)vilken tur att det går att reparera i efterhand!Det var jätteroligt i varje fall i går men jag misstänker att mattarna inte gillade störtregnet som kom haha!

Förstår att det tar på krafterna att härja med mej,Walle(med lillebror)och Zico...Vi e ju ganska busiga alla på olika sätt.

2009-08-14 @ 15:54:45
Postat av: Zico-Bus

Tack för ett roligt och lååååångt spår. Synd att matte har så dålig kondis och "sillamjölk" i bicepsen :) Hon gnällde hela torsdagen över träningsvärk både här och där. Lite ynkligt!

Vad gäller ditt spår, så tror jag det var fel på spårläggaren -hi-hi. Man måste lära sig att hitta på bra ursäkter och undanflykter, det är a och o när man tränar och tävlar. Sen var det ju det där skyfallet också .... Och massa Vorsteh-spaniel-gubbar, som störde och så en och annan hare/kanin, för att inta tala om hon som håll i linan :) :)

Vila dej i form nu, sen kör vi så det ryker i spåret.

Tass&Kram

Zico-Bus med trött matte

2009-08-14 @ 16:19:36
Postat av: Wallander

Vilken vecka du haft hitintills :-)



Det var jätteroligt att vara och träna med både dig & Elliot idag och tusen tack för uppvaktningen :-)



Imorgon kommer mina 2-beningar och hjälper till att måla. Jag & Lillebror följer förstås oxå med men bara för att få busa & ha roligt med dig!



Hoppas det gick bra hos veterinären i eftermiddags och hoppas ni får en härlig "skiva" ikväll med massor kräftstjärtar till dig.



Pusspuss

2009-08-14 @ 17:22:28
URL: http://wallander.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0