Äntligen klart

Matte jobbade med vedklyveriet till strax efter klockan sex. Då längtade jag verkligen efter att hon skulle komma in till mig. Men jag hade sällskap av Knappen och Dagismatte så det gick ju inte precis någon nöd på mig. Vildhusse kom också in vid sex snåret men bara för att pausa. Det fanns mer ved att klyva men Matte skulle ju ut med mig och sedan samla ihop sig lite inför en ny vecka så Vildhusse var så ädel att ta sista köret själv. Han höll på till halv nio och för en halvtimme sedan åkte han härifrån. Han var väldans trött efter allt jobb. Även Matte är rejält mör. Det har varit en slitsam helg. Tur det bara är en engångshändelse. Men jösses vad ved det blev. Ska ta ett kort på vedberget vid tillfälle. Ja, det är nästan en hel bergskedja! Den där som hyrde ut klyven gjorde nog ingen bra affär på det för den har blivit rejält sliten i helgen och behöver renoveras.

Tyvärr är det ju jobbedags för Matte imorgon igen. Men på torsdag är hon ledig och på tisdag jobbar hon tydligen senare och då börjar hon inte förrän halv tolv. Det låter sovmorgon i mina öron. Så helt hopplöst ser det inte ut. Och så kommer en ny helg sedan, utan vedklyvning!

Mot sängen. Jag är också trött. Det har varit mycket utevistelse i helgen. Tre märgben har jag hunnit med, många små paket med kex i, två grisöron light, lite annat smått och gott och så har det promenerats mycket. Idag var det jakt här också, mycket att hålla reda på. Jag skällde som bara den när jag kom ut i trädgården och såg en massa människor utanför tomten. Matte försökte tysta ner mig men det gick inte så bra. Folk ska minsann veta vem som bor här!

Kommentarer
Postat av: Wallander

Oj... en hel dags arbete till innan allt äntligen blev klart.



MOR var på FRKs årsmöte ikväll och de uppmärksammade att vi blivit champinjoner under 2008 så det finns ett diplom här hemma till dig oxå.



Ha en bra måndag!

2009-02-08 @ 23:34:25
URL: http://wallander.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0