Superdag!

Dagen började med att vi låg lite väl länge och drog oss i sängen så Matte fick lite brått. Men vi hann fint i tid ändå till Lomma där vi skulle köra sök. Vi var bara fyra ekipage totalt och tvåbeningarna hade bestämt att vi skulle köra som bara den och det gjorde vi också. Jag fick testa med rulle för första gången. Det innebar att jag fick en rulle av figgen när jag hittade den och så sprang jag in till Matte med rullen och där blev det koppel på och så skulle jag visa figgen för Matte. Skitkul tyckte jag det var och tydligen gjorde jag precis som man skulle för Matte var så nöjd så nöjd.

Efter träningen blev det ett besök på Satchmos för att proviantera dels godis men även söktillbehör. Matte har nämligen hittat ett ställe på nätet där hon ska beställa söktäcke till mig men det kommer att ta tid och jag måste ha ett så länge så hon hittade ett på Satchmos som fungerar även om det inte är precis så som Matte hade velat ha det. Men jag tycker det är fint (ska lägga upp bild där jag har det på, kanske imorgon). Vi hittade även ett koppel till påviset som inte har ögla. Det måste nämligen vara utan ögla så att jag inte fastnar om Matte tappar kopplet och det kan ju hända för hon har lite svårt att hänga med i min hastighet. Även egna lösrullar hittades så vi slipper låna. Och så en till Plutoduk och en hel del godis inhandlades.

Kosan styrdes sedan hemåt med en liten sväng inom Citygross också. Väl hemma skulle Matte fixa och dona en del. Vid tresnåret kom sedan Heléne och Zico på besök. Det blev bus i trädgården och sedan rejäl promendad i skogen och sedan mer trädgårdsbus och till sist inomhusbus. Zico var väldigt intrresserad av mig och jag fick säga till honom ett par gånger att jag tyckte han var lite väl närgången och envis. Men på det hela taget hade vi väldigt trevligt. Tror det lugnar sig lite när vi lär känna varandra bättre och han hajar att jag är en tjej som bara vill vara kompis och ha kul.

Efter att gästerna hade åkt var jag helt slut så jag gick och vilade i sängen. Men det dröjde inte länge innan jag rycktes ur min sömn av att vi skulle iväg. Syster Yster skulle nämligen hämtas i Malmö. Vi tajmade henne perfekt när hon kom i taxin till Savoy hotell och snabbt var hon över i vår bil och vi alla på väg hem till skogen.

Resten av kvällen har varit stillsam för min del. När jag hade sjungit välkomstsång för Yster så var jag tvungen att vila igen. Nu har jag varit vaken en stund men nu är det dags för nattvilan med Matte. Jag måste ju ha krafter till en långtur i skogen imorgon. Men vilken superdag jag har haft. Träning, shopping till mig, gäster och så superroliga Yster som kom.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0