Trägen vinner

Alla som känner mig vet ju att jag har det toppen på mitt dagis. Men ändå vill jag ju att Matte ska komma. Vid femtiden börjar jag vänta. Vid sexsnåret drar jag mig ut på gårdsplanen. Sedan allt längre ner mot grinden vad tiden lider. Ikväll hann jag nästan med nosen ut genom grindspjälorna för det dröjde ända till nio innan Matte kom. Men trägen vinner och till sist kom den blå bilen körande på grusvägen. Hurra vad glad jag blir då. Så trägen vinner, Matte kommer om man längtar tillräckligt intensivt.

Jag håller också vakt åt Matte hemmavid. Som ikväll när Matte höll på att städa i vedboden och det kom två stycken körandes i dårfart på fyrhjuliga motorcyklar förbi vårt hus vidare in mot skogen. Jag kände att Matte blev en smula orolig över det hela och genast gick jag ut och lade mig utanför vedbon och höll full koll på omgivningen. Knuttarna kom inte tillbaka och nu ska vi sova gott.

Kommentarer
Postat av: Zico-Bus

Hejsan Lakkan!

Vet du vad jag tror? Jag tror att "knuttarna" kör så fort förbi ert hus, för att dom är rädda för dej :)

Ses vi ikväll?

Tass&Kram

Z

2009-05-28 @ 09:43:08
Postat av: Lakrits

Hej Zico! Matte kom sent från jobbet så det blev ingen Lommatur för oss. Men nästa vecka!



Tror du verkligen de blev rädda för mig? Vilken häftig tanke! Att jag kan verka så farlig menar jag. Fniss.

2009-05-28 @ 22:39:31
Postat av: Helene, Wallander & Beck

Amen... vaffor skulle dom hålla på att köra förbi er och störa husfriden på det sättet. Kan ni inte lägga ut lite spik på vägen så lovar jag att dom inte kommer att köra förbi mer än en gång till :-)



Vilken härlig känsla va när du äntligen hörde & såg bilen komma neråt vägen.



Vi ses imorrn, skall bli lajbans och ingen Beck skall med på turen... härligt!

2009-05-28 @ 23:46:54
URL: http://wallander.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0