Träningshelg

Helgen har bjudit på mycket friskluft och utevistelse. Härligt väder har det också varit i alla fall idag.

Igår tränade vi sök i Fulltofta. Det gick inget vidare, jag var helt enkelt inte i form. Nu verkar det som om jag ska åka på ett besök hos veterinären bara för det. Man får inte ens ha en dålig dag alltså...

Idag spårades det här hemmavid med Zico och det gick desto bättre. Spåra är min passion, jag bara älskar det! Ett härligt spår fick jag av Helene. Lite klurigheter hade dykt upp också för en jägare hade tydligen varit och lagt slaktavfall precis i närheten och det doftade såklart mycket. Men jag fixade ut spåret och Matte verkade nöjd.

Ett uppletande blev det också idag samt lite spring och bis med Zico. Han är allt lite lustig...jag får inte ens låna hans saker, han ska bara ha dem själv allihopa. Fast vi hade kul ändå och vi kunde ha lite dragkamp om en pinne utan att man blev tillplattad eller så.

Efter träningen blev det lite trädgårdsarbete för Matte och sen promenad. Hon har städat bilen också och ägnat en lång stund åt min bur, fixa så mattan inte glider, städat och lagt på en extra fäll som ska isolera mot kylan underifrån.

Dgaens övningar blev visst för mycket för Matte för efter kvällsmaten somnade hon på soffan och hon har precis vaknat till nu och vi ska lägga oss säger hon. Jag som trodde hon skulle greja inomhus. Men gärna för mig! Hon har väl blivit trötter. Inte konstigt, hon nattramlade igår!

Lite bilder från idag som Zicos Matte tog!


Väntar på belöning i spårslutet!


Rökt lax! MUMS!


Uppletande! Fokus ut!


Zico med slips till vänter och jag med lite flummig framtoning till höger.

Det har varit en skön helg! Roligast idag med bäst väder. Vi får väl se om det blir koll hos veterinären i veckan. Men imorgon kväll blir det lydnad i Lomma i alla fall.

Kommentarer
Postat av: Medicinpinnen

Vilken ljuvlig sista bild. Så rolig... Det där med "flummig framtoning" var verkligen mitt i prick!

2009-10-18 @ 22:28:09
Postat av: Wallander

Inte i form... är det efter löpet sjukan som spökar? Hoppas det så att det inte är något annat.



Jag vet inte riktigt om jag vill kommentera sista bilden... jo jag får väl säga att ni ser fina ut där ni sitter, var och en alltså!



Saknade du mig ikväll? Nej, det gjorde du nog inte... både Elliot & Zico var ju säkert där och svärmade lite för dig.



Hoppas vi ses på fredag :-)

2009-10-19 @ 20:19:01
URL: http://wallander.blogg.se/
Postat av: Zico-B

Hej Svejs!

Tror inte att Walle behöver vara "sotis" - jag lever i min! "leksaksvärld"! Har nog inte riktigt fattat hur söt och kul Lakrits är .... och framförallt inte att det finns andra som har förstått. Ja, ja .... hon orkar nog med alla sina "friare", eftersom vi är så olika :)

Puss på dej Lakkan och en liten tass-kram till Walle :D

/Zico-Bus

PS. Hoppas att "Matte-Marie" mår bättre nu!

2009-10-19 @ 22:30:10
Postat av: Lakrits

Walle min Walle...inte vara sotis! Du är SPECIELL för mig! Inte minst för din idoga uppvaktning som ingen annan kommit i närheten av. Elliot vill busa. Zico är rolig men man får akta sig så man inte blir platt. Förstår du? Det kan aldrig bli samma sak som våra kärleksfulla gnafs och gnabb och öronmums.



Suck...när ska du förstå och inte behöva ifrågasätta vår kärlek???



Och någon Elliot el Zico såg jag inte röken av ikväll för vi har varit hemma. Men VI ses på fredag!

2009-10-20 @ 00:11:48
URL: http://vildhunden.blogg.se/
Postat av: Wallander

Ok, jag ger mig nu, har nu äntligen fattat tror jag :-)



F'låt att jag tvivlat lite granne emellanåt.



Hoppas allt går bra imorgon... vi ringer när vi kommer från Lomma.



Kramizar

2009-10-20 @ 22:48:41
URL: http://wallander.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0