Önskelista

Tiden springer ju iväg så det närmar sig jul med stormsteg. En del av mina kompisar och deras mattar och andra har undrat vad jag och Matte önskar oss. Det är ju inte så lätt för vi har ju det vi mest av allt behöver redan nämligen varandra och vad ska man då önska sig. Fläskfilé och kyckling varje dag till mig kankse? En kock till Matte och en avgiftning från läskeblask. Nä, det sista vill hon nog inte :)
 
Vi har gjort ett litet försök i alla fall. Kanske fylls på efterhand...
 

JAG:

Jokke rött halsband rundsytt halvstryp eller stryp

Jokke rött koppel rundsytt samma färg som det finns i halsband

Fårskinn grått, brunt eller svart

Fågeldummies från t.ex. hundsystrarna dvs dummies som ska kännas mer som pippisar när man bär dem. Ser lite baktunga ut!

Reflexväst Hurtta Lifeguard Twilight storlek 45 gul eller orange

 

MATTE:

Stegräknare – en bra variant som inte hakar upp sig så lätt

Laptophållare att ha i knäet

Mysiga sockor kan man aldrig få för många av!

Ullmössan Sabina på www.ullboden.se där finns också andra fina ullsaker

En stickkurs (hon vill ha något att göra när hon måste vara stilla...)

 

Det var allt för nu. Rätt lugnt är det just nu. Onödigt med snöskottning, det tar kvalitetstid från mig och Matte. Men snö är rätt kul tycker jag annars. Matte suckar. Dagarna är korta och idag har vi mest hållit oss inne pga snön och för att Matte har jobbat hela natten. Men nästa helg är hon ledig. Hurra!

 

Tjingeling!

/Lakkan

 

 

 


Kommentarer
Postat av: Helene, Wallander & Beck

Bra med önskelistor... vi får väl se vad tomten kommer med om ett par veckor :)

Hoppas vi kan ta oss en tur ut till er på lördag, grabbsen behöver få springa av sig lite spring i benen känns det som.

Kramelikram

2012-12-12 @ 22:58:06
URL: http://stadsflattarna.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0