SEMESTER

Det har varit en rätt arbetsam och hård nattvecka för Matte men nu har hon SEMESTER i fyra veckor!!! Det är ju så bra det någonsin kan bli. Vi ska hitta på roliga saker men också bara vara hemma och mysa. Men det kan nog hända sig att jag får vara några stunder på Dagis också om Matte har saker för sig och det är bara trevligt. Blir ju faktiskt lite konstigt att vara ifrån Dagis så länge annars :( Men vi ses ju ändå, jag vill ibland gå in om och säga hej när vi går förbi.
 
Tja, veckan har varit ganska händelsefattig på så vis att vi inte har orkat med så mycket annat än Mattes jobb, lite trädgårdsarbete och så har hon varit tvungen att jobba hemma också med jobb. Så dumt! Men i onsdags kväll var vi bortbjudna till en kompis till Matte i Lund. Ja, Bodil och jag är också väldigt bra kompisar. Ni anar inte vilken fin helgrillad kyckling hon bjöd på. Mmmmm. Jag fick två portioner av henne. Vänner för alltid!
 
Idag har jag äntligen fått träffa en polare och det var Elliot och jag som åkte runt med våra Mattar på Revinge och ut till Sövdesjön. Där var fint med hundbadplats! Krankesjön var inte riktigt lika praktisk för där är så långgrunt så man kommer knappt ut och simmar. Men Sövde var riktigt bra om man har turen att komma dit när ingen annan är där!
 
Vi skulle gå en runda också på heden men där var så mycket mysiga koblajor så det blev avbrutet och istället gick vi i Dalby Söderskog. Lite annorlunda och kul att prova på nya ställen.
 
Nu är Matte och jag så trötta så vi måste natta oss akut!
 
Kramelikram
/Lakkan
 
 

Kommentarer
Postat av: Helene, Wallander & Beck

Så härligt att långledigheten nu äntligen infunnit sig för er båda! Här dröjer det ytterligare 3 veckor :-(
Men vi ses på måndag kväll och sedan är det snart dags för vår årliga Bastudden tur... vi längtar ALLA 3!
Ha en fortsatt bra helg!

2012-07-14 @ 15:24:58
URL: http://stadsflattarna.blogspot.com
Postat av: Helene Zico-Bus och Miss Lykka

Härligt med semester!
Jag börjar få lite "ågren", eftersom vi nu har "halvtid" :(
Imorgon bär det av till Blekinge och på söndag är det läger i Sjöbo. Kanske kan vi få till en träff någon gång fredag eller lördag? Vi hör av oss :)
Njuuuuut av er ledighet :)
Tass&Kram

2012-07-16 @ 22:04:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0