Utflykt till Ystad Djurpark

Det har varit aktiva dagar! I torsdags kväll var vi först på korvarunda med Walle och Helene. Mysigt som vanligt med min käraste Walle! På vägen hem uppvaktade vi Mattes gammelmoster som fyllde jättemånga år. I fredags kväll var vi hemma men igår åkte vi på utflykt med Elliot och Ann till Ystad Djurpark. Där får nämligen fyrbeningar följa med till skillnad från många andra djurparker. Det var en annorlunda upplevelse må jag säga, många konstiga djur som jag aldrig har sett förr!


Klätterapa


Lustiga Lamor


Tycker han ser lite kaxig ut!


Fågel med underlig kroppsform.


Fågelspan


Nä jag struntar i den!


Ganska söta


Annorlunda frisyr!


Ulliga allpackor


Dom ser rätt roliga ut faktiskt!


Hmmm....märkligt djur får jag nog säga!


Kamelpäls!


Den Fällande Kamelen. Bland det konstigaste jag har sett helt klart. Vi trodde den var dö men nä....


Liten surikat. Elliot hittade surrikatbajs att rulla sig i :)


En livs levande sköldpadda! Stor och gammal.


Kacklande kalkoner.


Välbekanta djur!


Hmmm....är nog rätt glad att där var staket mellan oss. Strutsar är rätt ilskna har jag hört!

Efter rundvandringen satt det fint med en glass! Elliot och jag fick Jordgubbs Cornetto!


Elliot Slickepott!


Jag tar mig en rejäl tugga!

Jag kan lova att man blir trött efter att ha varit i en djurpark i flera timmar! Det känns ännu idag fast då har jag också gått ett spår i förmiddags som Matte hade lagt ut igår. Bambispår som på sina ställen var lite klurigt på grund av regn och mycket trafik i spåret i natt. Men det gick bra, bambitassen hittades och jag fick min kycklingportion.

Resten av dagen har jag mest vilat mig, sedan avslutade jag med ett litet kvällsbad. Nu är den lediga helgen tyvärr slut och vi laddar inför en ny vecka. Lite kortare än vanligt dock för det är Midsommarafton på fredag. Då är Matte ledig på dagen men jobbar på natten.

Tasselikram
/Lakkan

Kommentarer
Postat av: Elliot

Det var allt en kul men konstig utflykt vi var på!

Gulliga djur inkl.du & jag =)

Surrisarna e mattes favvisar...ändå uppskattade hon inte mitt försök att i varje lukta som en....hon blir aldrig nöjd :(

Men du den där jättekamelen såg allt otorligt dö ut!Å väldigt rufsig!

Glasspaus e inte dumt de heller,men jag blir lixom lite "spak"när jag får en HEL glass för mej själv.

Men jag har fått lite efterverkningar av dagen för jag har lite svårt att hoppa in i bilen lr vill faktiskt inte alls ens prova.Kan vara en klo på bakfoten för den ser lite konstig ut...tycker både jag o matte.Rimadyl idag o i morgon sen ev.veterinärkoll på onsdag.

hej så länge!

2012-06-18 @ 14:29:20
Postat av: Mattes syster

Vad rolig den fällande kamelen såg ut.

2012-06-19 @ 08:26:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0