Vardag

Ja, det är som det är. Matte surar över att våren känns avlägsen. Jag rullar mig i snön och är ganska nöjd med livet så länge det inte är för bekymmersamt med tassarna.
 
Vi har återgått till vardag sedan Syster Yster och valpen åkte hem. Matte har jobbat en del och jag har varit på Dagis. I lördags blev det Nattis. Igår träffade vi Elliot & Ann och gick en jättelång runda vid Yddingen. Den blev betydligt längre än det var tänkt och när vi kom hem var Matte ganska mör och lite gnällig resten av kvällen.
 
Vår bil, Silver har varit på verkstad i två omgångar sista två veckorna. Inte billigt så tur att Matte jobbar så någon drar runt ekonomin här i huset. Det var något knas med hjullager och så blev det bromsbyte och däckbyte. Ojoj. Men nu går det fint att köra igen. Tur för oss för bil måste vi ha här ute i skogen!
 
Matte har börjat med en märklig syssla som kallas stickning. Det ska vara avkopplande men jag tycker hon ser ganska sammanbiten ut. 
 
 
 
Utebilder är det snålt med. Men något som är positivt är att det blir allt ljusare. Om vi sölar på morgonen så slipper vi ha lampa. Tänk så skönt med ljusa kvällar om våren. En tur runt sjön vid niotiden i kvällssol. Åh, jag längtar också nu!
 
Taselikram
/Lakkan
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Elliot

Haha min matte var stel i benen som en sågbock i söndagskväll :) De var inte jag :D
E de du Lakkan som har tagit fotot på din sammanbitna stickande matte? Förstår att det måste vara svårt att sticken en kartong....för visst är det väl de som ligger i knäet?
VååååååååååååååR vill vi ha NU!!!Men idag har snön töat bort i varje fall...

2013-01-29 @ 14:35:36
Postat av: Helene, Wallander & Beck

Tror allt att vi är MÅNGA som längtar efter mera ljus & värme!
Vilken koncentrationsstickblick... att lära sig sticka är inte helt lätt! Men det syns långa vägar att det går undan nu...

Tack för kvällsturen... Walle var väldigt nöjd & belåten när han kom hem!

Ha en bra vecka, hoppas snön töar bort lite hos er oxå under veckan!

Kramizar

Ps. Ny uppdatering utförd minutrarna efter din kommentar!

2013-01-29 @ 23:09:51
URL: http://stadsflattarna.blogspot.com
Postat av: Syster Pernilla

Vad ska det bli? En sjal? Ser ut att vara grova stickor. Det är bra, då blir det snabbt något. Ser med spänning fram emot slutresultatet.

2013-01-30 @ 13:09:25
Postat av: Elliot

oooops jag måste ha sett illa,för nu ser jag ju att det är ett nystan som ligger i knäet :P

2013-01-30 @ 14:51:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0