Vintertid

Det blev plötsligt så mörkt på kvällarna. Lite synd och särskilt som jag tycker en del saker är lite läskiga just nu! Men inget att göra, vi får försöka fånga dagsljuset!

Här är vi ute i löven med Voffsan
 
 
Undersökningsläge! 

Inomhus kan man tugga pinne och öppna paket! 



Matte blev uppvaktad med tjusiga blommor på jobbet i onsdags! 
 
Ja jag vet att jag ser allvarsam ut! Det gör jag alltid när Matte säger till mig att sitta kvar! 
 

Urtjusigt! 
 
Vi har spårat i Dörrödsskogarna
Voffsan i spåret! Jag fastnade inte på bild den dagen. Däremot idag när jag hittade en fin rot! 
 

I helgen är det Allhelgona. Då sätter man ut ljus för att minnas de som inte längre finns. Såklart även i Dogland. Lakrits Mandelskorpa Vildhund som var min föregångare, älskad och saknad finns där. Även Walles vän Beck finns där och Mattes mammas hund Knappen. Alla fick egna ljus
 


Den stora bronsstatyn Atlas som vakar över Dogland. 

Och så här en söndagskväll tar vi det väldigt lugnt för Matte har jobbat nattjour. Brasa, mys och lite tugg är vad vi orkar med. Särskilt efter bus med Walle och GW! Kuuuuul! Dom ska flytta till hus förresten! Ja hur bor man förresten annars? Lägenhet, nej tack! 
 
Tass & puss för idag! 
/Luna



Kommentarer
Postat av: Renée

Hej på er i Solgläntans mörka tider - nej fy, det lät för dystert och så var inte meningen...tur ni då ändå har ett Dogland som skiner upp i mörkret, trots att de som finns där minner om tider som varit. Ni får som sagt ta vara på dagen, Carpe Diem!Du har då vuxit må jag säga...det tyder på att du har det bra och verkar trivas tillsammans med matte. Vem skulle inte göra det...?! Det är roligt som vanligt att kunna följa händelseutvecklingen på Solgläntan. Ha det gott och njut av höstens vackra färgmönster som ändras från ena dagen till den andra.
Kram till er båda, eller bara till den ena och med tassavtryck till den andra...!

2015-11-02 @ 17:03:03
URL: http://www.concurro.se
Postat av: Helene, Wallander & GW Persson

Ja nog är det lite mörkt nu... men vi får helt enkelt se till att göra det bästa av det.
Spår på dagtid är ju inte fy skam och andra roliga rundor tillsammans med kompisar i skog och mark lyser också upp det hela lite.

Snart kan vi återigen följa Anns inlägg på fb om hur mycket dagen tilltagit :-)

Så fint det blev med alla ljus i Dogland - vi tände ljus här hemma för de som inte längre finns med bland oss.

Ja du Luna, det ska allt bli lite annorlunda att flytta till hus - hoppas verkligen att vi alla 4 kommer att gilla det! Du & matte får komma och hälsa på oss så när vi kommit på plats.

2015-11-04 @ 22:48:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0