Äventyr i Småland

Jag föddes i Halland. Flyttade till Skåne och nu har jag varit i Småland. Matte säger att vi ska besöka alla landskap tillsammans. Spännande tycker jag det låter som! 

Vi blev hämtade i torsdags morse av Helene med GW och Walle. Konstigt att åka fram men det var fullt bak redan. 

Låååångt att åka. Attans så kissnödig när vi kom fram. Grabbarna fräste ner i vattnet. Jag avvaktade lite. Det regnade först men höll upp efter ett tag. 

GW dricker och jag studerar hans teknik. 

Det blev mycket bus med GW. Man blir trött då...


På fredagen utforskade vi skogen



Matte utforskade lokala loppisar. Suck. Fast hon var nöjd och det är huvudsaken! 


Några fynd 


På span i de smålänska skogarna! 

Jag har badat såklart! På lördagen åkte vi till ett ställe som heter Blidingsholm. Bra bad där! Matte hängde med ut! Hon är lite huvudlös på bilden 😂. 



Jag simmar! 


Blöt och enligt matte söt! 

Döm om min förvåning när Voffsan och Gunilla dök upp där. Släktträff tydligen! 

Drickapaus. 


Grabbarna på bryggan! 

På lördagskvällen gick vi till campingen och köpte glass! Tydligen en tradition! 

GOTT!!! 
Sen grillade vi korv. Tydligen också tradition. Fina grejor! 



Tiden går fort och plötsligt var det dags att åka hem. Jag sov gott 


Väl hemma packade vi upp och landade. Jag i soffan mest. 

Fint ställe det där Bastudden. Jag hoppas på fler turer dit. Trevligt sällskap också, särskilt GW är rolig. Walle är jag lite försiktig med, har lite mer respekt för honom. Fast han är snäll. 

Avslutar med en närbild av min nos! 



Natti natti, nu är jag trött! 



Kommentarer
Postat av: Renée

Häärligt, livet leker igen och återgått till det "normala" - nya besök på Bastudden som är tradition för alla och snart nog även för Luna. Som vanligt verkar ni haft det mysigt med bad, lek, glass och korv blandad med bad och promenader.
Skönt att läsa att ni är glada och goa igen, kram från oss, Renée

2015-09-02 @ 12:27:14
URL: http://www.concurro.se
Postat av: Helene, Wallander & GW Persson

Tack för dessa dagar!

Nästa sommar kommer GW & Luna ha ännu roligare tillsammans då Luna kan hänga på överallt.

Kul att vi hittade nya loppisställen och att vi även har några nya sparade tills nästa besök.

2015-09-02 @ 22:26:13
Postat av: Elliot

Tror nog att du blir en berest liten plutt,själv har jag inte varit i så många sådana där landskap eller vad de heter.
Roligt att du simmade och fick äta glass o korv,de gillar jag med :)
Och så kom ju Voffse-kompisen o hälsade på.
Gillar din näsa förresten,jag har haft den i munnen många gånger redan :)

Svar: Jag gillar din näsa med Elliot 💓
Lakrits och Luna

2015-09-03 @ 13:49:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0