Bästa semestern

Fyra veckor och lite till har Matte haft ledigt! Vi har haft det toppenfint. Första veckan berättade jag om i förra inlägget. Sen åkte vi till Småland och Bastudden där Matte träffade sina kusiner. Vattnet i sjön var lite på upphällningen kan man väl säga men det gick ändå att bada. 
(null)

Sen blev det glass på Kärrasands camping. Lite ensamt utan sällskap av GW faktiskt men glassen gick ner. Värmen var svår så det var tur det fanns svalka med bad och glass. 

När vi hade varit i Småland åkte vi vidare till Stockholm och spanade in Mattes syster Pernillas nya lantställe. Riktigt mysigt var där! 

(null)
 Span på tomten. 

(null)
Vilostund på verandan. 

Det blev bad i sjön i närheten och tur det för det var gräsligt varmt! 

(null)
 
Max fick göra simprov och det klarade han fint så fick han ett stort lego av Matte. 

(null)

Sedan bar det av hemåt igen och väl hemma blev det bad med Elliot i Saxtorp. 

(null)
Finaste Elliot

(null)
Och Lilla Jag

Efter en vecka hemma med bad och hemmajobb åkte vi iväg på en tur med Voffsan och hennes Matte. Mot Värmland gick resan. 

(null)

Ute på tur med Matte i ett fint naturreservat. 

(null)
Här tittar vi på en massa vatten i Trollhättan. 

(null)
Här bodde vi första natten. 

(null)
 Fin säng och tofflan med på resan! 

(null)
Nästa dag åkte vi vidare och kollade på mer vatten. Jag fattade inte vad som var så fascinerande för jag fick inte bada. 

I Värmland bodde vi på ett roligt ställe ned en massa djur. Tre gäss som väntade på frukost utanför dörren till där ägarna bodde! 

(null)

Jag och Voffsan badade i Fryken såklart! 

(null)
Skööönt! 

(null)
Fin drivvedsbit som fick följa med hem. 

(null)
Nils Holgersson på en stor gås beundrades. 

(null)
Jag, Voffsan och Matte på en jättestor stol i en fin park. 

(null)
Fin brygga där vi bodde. 

(null)
Vi tittade på ett ställe som heter Mårbacka. 

(null)
Och så åkte vi högt upp på ett berg och beundrade utsikten. 

Mattarna var på teater en kväll och då vilade jag och Voffsan oss. 

På väg ner sen tittade vi på ett stort slott. 
(null)

Voffsan passade såklart på att skälla inne på slottsgården och gissa om det lät!!! 

Sen kom vi hem igen. Borta bra men hemma är alltid bäst!!! 

Sista veckan har vi fixat hemma, haft lite besök och sen avslutade vi alltihopa med att jag rantade runt på skönhetstävling igår i Ronneby. Det gick fint och jag vann en massa priset. Alla var nöjda och jag fick springa med självaste kennelmatte Marita! 

(null)
Spring 

(null)
Uppställning

(null)
Väntan med bästa kompisen 

(null)
Rosetter. Fler fanns men fick inte plats på mig. 

Matte är mycket nöjd. Vi började semestern med att jag ble viltspårchampion och avslutade med storslam på utställning. Idag har jag vilat mig. Imorgon börjar Matte jobba och det blir vardag igen. Vi har haft en jättefin semester med varandra, familj och vänner och är nöjda och glada. 

Tass & puss 

/Luna




Kommentarer
Postat av: Lykke & Candy

Låter som en toppenbra sommar! Bad och bad och sen lite bad :) Stort grattis till viltspårschampionatet och också till de fina skönhetsrosetterna <3
Vi måste ses snart …. eller är du för fin för oss nu ;)
Tassar & Kramar
Lykke och Candy - och deras matte

Svar: Gärna ses!!! Aldrig för fin! Måste tvätta bort schampolukten så gärna en tur med rull och bad nu när man äntligen orkar springa lite. Var ju så varmt innan så det blev inte många knop.
Våra mattar får bestämma tid!
Tass & puss
/Luna
Marie Asp

2018-08-13 @ 23:10:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0