Första semesterveckan

En vecka har vi hunnit vara lediga tillsammans jag och Matte. En riktigt bra vecka! Vi började med att fira semester med Voffsan & Gunilla och sedan pysslade vi hemma på helgen. Det är så varmt och det gäller att dricka mycket och svalka sig! 

(null)
Här dricker jag ur vattentunnan på Dagis! 

Voffsan var hos oss  i lördags och även hon tycker det är varmt och lägger sig i skuggan. 

(null)

Sedan har jag ock Matte fixat vår uteplats helt färdig. Det blev fint faktiskt! 

(null)

Matte har byggt en egen lampa att ha på kvällen. 
(null)

Jag har fått en egen stor utebädd där jag kan sitta och spana! 
(null)

Och ligga och mysa...
(null)


Och självklart lånar jag ut den ibland till min Bästis Voffsan! 

(null)

Sen i måndags var vi på äventyr och gick spårprov uppe i Vedema utanför Hässleholm. Och där tog jag hem det sista förstapriset som behövdes för championatet. Så nu är jag Svensk Viltspårchampion! 

(null)

Matte är mycket stolt och nöjd. Jag och Voffsan fick fläskfilé för att fira. Gott!!!

I veckan har Matte grejat hemma med att måla men vi har också varit flera vändor och badat! 

(null)

Mysigt att simma och hämta. 

(null)

Bästa fyren som Matte själv fick simma ut och leta upp ur vassen när hon hade kastar fel. Vi hittade den och jag kunde hämta den igen. 

(null)

När man har badat är det rull på schemat 😊

Nu ska vi ut och åka en liten sväng, berättar mer om det i nästa inlägg! 

Tass & puss
/Luna


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0