Osmorda nosar

Matte och jag var i Lomma och tränade ikväll. Det gick väldigt bra faktiskt och vi var båda glada och nöjda. Fast sen fick jag ligga en lång stund och titta på ett annat gäng hundar som just skulle börja träna. Dom verkade lydiga och så men fy f-n vad dom gnisslade, pep och skällde. Man kanske ska donera en flaska olja till klubben. Jag fick såklart inte säga ett endaste pip och det lyckades väl inte riktigt heller men nästan. Fy vad tiden gick långsamt och jag tittade massor av gånger på matte för att hon skulle låta mej springa och säga hej men det gick inte alls att övertyga henne. Tvärtom, för när jag till sist fick resa mej upp bar det av till bilen. Snopet! Jag funderade lite på att smita vid bilen men jag tänkte att det vore kanske inget bra avslut på kvällen så jag avstod. Men jag tyckte matte var himla retsam. Har också en obehaglig känsla av att det kan komma att upprepas.

Nattpussar

Kommentarer
Postat av: M

Ja, du Lakrits. Tänk om man ändå fick vara hund och slapp bekymra sig över människoproblem. Idag var det ett dåligt människoexemplar som tog min plånbok. Hade lagt den ifrån mig en liten stund på en vask och vips så hade någon snyltat den. Man kan ju tycka att människor som är på ett sjukhus ska vara snälla och omtänksamma och inte göra så taskiga saker men ack nej.

Har känt mig arg och ledsen idag för det var många saker jag behövde i den. Synd att du inte är här så jag kan få ge dig lite klapp. Det brukar på en lite mer harmonisk att ha dig i närheten.

Puss på nosen och klapp i pälsen

2007-04-13 @ 21:59:24
Postat av: Mattes medicinsyster

Hmm. Den råkade visst posta iväg mitt inlägg innan jag skrivit i mitt namn. Men det var jag som skrev ovan i alla fall...

/Mattes medicinsyster

2007-04-13 @ 22:01:22
Postat av: Lakrits

Sicken olycka. Den där skulle till och med snälla lilla jag vilja ge ett litet nyp. Taskigt.

Men det där med att vara hund kan nog ha sina sidor om man inte har tur och hamnar hos någon snällis som hittar på saker med en, kliar mage och tycker mycket om en. Jag och mina polare har ju haft tur men det finns många hundar som inte har det kul alls. Jag tycker synd om dom och önskar att alla hade bra hem. Blir lite ledsen när jag tänker på det faktiskt.

2007-04-13 @ 22:49:00
Postat av: Mattes medicinsyster

Ja, alla är värda att tyckas om och ha det bra. Håller helt med dig. Vi får voffa på det.

2007-04-14 @ 11:45:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0