Träning

Ja...då var det träningsdag igen. Tisdagar är kul tycker jag för då åker vi till Lomma och där är det lajbans. Fast jag tycker matte är för seriös där, hon är mycket roligare hemma när vi tränar. Så jag försöker få igång henne genom att smita iväg, skälla, lägga mej på lur mm. Matte uppskattar det inte alls och jag förstår inte varför. Hon blir bara purken, går iväg och när hon verkar riktigt uppgiven så kommer jag tillbaka för att efter en liten stund försöka gå igång henne igen. Fast hon blev ovanligt lite sur idag tycker jag, nästan så jag blev förvånad.

Wallander var väldigt intresserad av mej idag. Jag förstår inte riktigt varför för det där löpet verkar vara på slutet nu men tydligen lukar jag fortfarande gott. Matte har sagt hon ska bada mej så fort jag slutar löpa och det är kanske inte en helt dum idé så att jag slipper vara så extremt populär resten av våren. Det blev nästan lite väl bra nämligen. Inte så att jag inte gillar Wallander men jag vill ju leka och lattja, inte bara hålla på och bli luktad på.

Matte verkar ganska allvarlig och jag undrar vad hon går och grunnar på. En puss för dina tankar matte...

/Lakritskonfekten

Kommentarer
Postat av: Matte

Ja du Lakrits. Jag har väntat på att du skulle ge din version av kvällen och nu är det dags för mig att delge vad jag tänker.
Det var katastrof ikväll. Såklart skulle jag kunna säga att du är en hopplöst olydig hund men det går inte. Någonstans gör jag ju fel. Kanske är det så att det är för stor skillnad när vi tränar hemma och i Lomma. Kanske är jag för rolig hemma och för tråkig i Lomma. Du vet ju att vi brukar busa med trasan och så hemma när vi tränar och det går bra men det är sällan det blir så i Lomma. Så jag tänker att vi ska byta strategi lite. Vi åker till Lomma och tränar varje vecka åtminstone en gång utöver tisdagen. Och kanske en gång bara för att inte göra så mycket så att du lär dig har tråkigt också. Dessutom tar vi inte mycket träning hemma alls, bara lite när vi är ute och går, ja du vet hur det brukar vara. Och tanken från min sida är att du ska få in i din lilla skalle att det är ingen skillnad att träna i Lomma, hemma, på månen (jo, gravitationen är annorlunda där) eller varsomhelst. Just nu verkar du tro att i Lomma har man bara kul och försöker få igång matte och hemma kan man vara jätteduktig. Suck. Djup suck. Men en sak ska du veta Lakrits. Jag är fruktansvärt envis och det kommer att bli som jag vill till slut.

2007-04-03 @ 22:15:56
Postat av: Matte

Ja du Lakrits. Jag har väntat på att du skulle ge din version av kvällen och nu är det dags för mig att delge vad jag tänker.
Det var katastrof ikväll. Såklart skulle jag kunna säga att du är en hopplöst olydig hund men det går inte. Någonstans gör jag ju fel. Kanske är det så att det är för stor skillnad när vi tränar hemma och i Lomma. Kanske är jag för rolig hemma och för tråkig i Lomma. Du vet ju att vi brukar busa med trasan och så hemma när vi tränar och det går bra men det är sällan det blir så i Lomma. Så jag tänker att vi ska byta strategi lite. Vi åker till Lomma och tränar varje vecka åtminstone en gång utöver tisdagen. Och kanske en gång bara för att inte göra så mycket så att du lär dig har tråkigt också. Dessutom tar vi inte mycket träning hemma alls, bara lite när vi är ute och går, ja du vet hur det brukar vara. Och tanken från min sida är att du ska få in i din lilla skalle att det är ingen skillnad att träna i Lomma, hemma, på månen (jo, gravitationen är annorlunda där) eller varsomhelst. Just nu verkar du tro att i Lomma har man bara kul och försöker få igång matte och hemma kan man vara jätteduktig. Suck. Djup suck. Men en sak ska du veta Lakrits. Jag är fruktansvärt envis och det kommer att bli som jag vill till slut.

2007-04-03 @ 22:15:57
Postat av: Matte

Ja du Lakrits. Jag har väntat på att du skulle ge din version av kvällen och nu är det dags för mig att delge vad jag tänker.
Det var katastrof ikväll. Såklart skulle jag kunna säga att du är en hopplöst olydig hund men det går inte. Någonstans gör jag ju fel. Kanske är det så att det är för stor skillnad när vi tränar hemma och i Lomma. Kanske är jag för rolig hemma och för tråkig i Lomma. Du vet ju att vi brukar busa med trasan och så hemma när vi tränar och det går bra men det är sällan det blir så i Lomma. Så jag tänker att vi ska byta strategi lite. Vi åker till Lomma och tränar varje vecka åtminstone en gång utöver tisdagen. Och kanske en gång bara för att inte göra så mycket så att du lär dig har tråkigt också. Dessutom tar vi inte mycket träning hemma alls, bara lite när vi är ute och går, ja du vet hur det brukar vara. Och tanken från min sida är att du ska få in i din lilla skalle att det är ingen skillnad att träna i Lomma, hemma, på månen (jo, gravitationen är annorlunda där) eller varsomhelst. Just nu verkar du tro att i Lomma har man bara kul och försöker få igång matte och hemma kan man vara jätteduktig. Suck. Djup suck. Men en sak ska du veta Lakrits. Jag är fruktansvärt envis och det kommer att bli som jag vill till slut.

2007-04-03 @ 22:15:57
Postat av: Wallander

Lakrits, du verkar också ligga lite pyrt till för tillfället. Jag hoppas inte att jag var hela orsaken ikväll?

Här kommer min kärleksförklaring till dig:
Jag tror inte att någon kan fatta hur mycket jag gillar dig (kanske inte ens du). Du finns i mina tankar hela tiden, jag vill vara i din närhet för jämnan.

I LÖV YOU!

2007-04-03 @ 23:28:05
Postat av: Elliot

Tssssssss,sött kanske men fånigt tycker jag.Nä nu e de bus(å skärpning)som gäller.Lakrits är gullig,punkt.
Så mitt förslag Walle är:såna där gula öronproppar(som du just nu har i öronen)sätt dom i näsan istället.För då kommer inga lukter in och inget pip ut.Fiffigt va?

2007-04-04 @ 08:11:10
Postat av: Elliot

Glad påsk i varje fall o berätta för mej ifall du ser något kuligt på tåget till Stockholm.
från påskharen Elliot

2007-04-04 @ 08:12:27
Postat av: Zappy

GLAD PÅSK önskar jag och matte och hoppas att ni får det trevligt i Stockholm! Där är alltid nära till ett bad har min matte berättat så jag tror att du får fina dagar. Själv ska jag åka till Juleboda och bada i havet där. Där finns också gott om superhärliga dypölar i skogen. Vi ses på tisdag!

2007-04-04 @ 09:54:26
Postat av: Lakrits

ja, Glad Påsk till er alla så klart. Jag fårstår att du hade det svårt igår Walle men nu får vi strunta i det där himla löptramset och leka och köra rally som vanligt. Kanske Elliots tips med propparna är något att fundera på. Jag ska bada tills nästa gång också så att det inte blir så mycket tjafs om det i alla fall.

Bada är en allmänt bra idé nu när vädret börjar bli varmare. Kanske alla är nybadade nästa gång!

2007-04-04 @ 12:24:27
Postat av: Lakrits

ja, Glad Påsk till er alla så klart. Jag fårstår att du hade det lite jobbigt igår Walle men nu får vi strunta i det där himla löptramset och leka och köra rally som vanligt. Du är ju jättegullig också men jag vill bara vara kompis med er alla och ha lajbans. Jag ska bada tills nästa gång också så att det inte blir så mycket snack om att jag luktar gott i alla fall.

Bada är en allmänt bra idé nu när vädret börjar bli varmare. Kanske alla är nybadade nästa gång!

2007-04-04 @ 12:28:47
Postat av: Wallander

Jag visste det, jag skulle aldrig ha skrivit min kärleksförklaring här på bloggen, jag skulle ha berättat det för dig vid ett mer personligt mötestillfälle. Men gjort är gjort och jag får väl försöka att hålla mig till att vi bara är bra kompisar då.

Elliot, jag tror man köper sådana gulisar i 2- eller 3-pack på apoteket. Jag tar med ett par till dig nästa tisdag, jag tyckte du var lite väl gnällig och skulle nog också kunna ha nytta av dem.

Ja ja, nog om detta ämne.

Lakrits & Marie + alla andra, jag önskar er också en riktigt GLAD PÅSK!

Ps. Hälsa Stockholm

2007-04-04 @ 22:34:40
Postat av: Mattes medicinsyster

Hässelby Strands badplats väntar inbjudande på att få hjälpa till med rengöringen. Ett eftermiddagsdopp på söndag kanske?

Puss och kram tills vi ses!

2007-04-04 @ 22:58:20
Postat av: Lakrits

Jag doppar mej gärna och tycker att alla tvåbeningar borde göra detsamma. Sjön i skogen ute vid Hellasgården är också himla bra, där finns ofta en del ankor som man kan skrämma och det är bland det bästa jag vet. Hihi...

2007-04-04 @ 23:54:23
Postat av: Lakrits

Inte vara besviken nu Walle. Jag gillar ju dej, bara det att jag vill vara fri och inte lova bort mej till någon. Det är roligast så och ingen behöver bli svartsjuk. Annars kommer vi inte att kunna busa bra ihop du, Elliot och jag. Och det vill vi ju kunna!

Jag har ju lovat bort mej till matte för resten av livet och det känns ganska tryggt. Tror inte att jag vill ha några valpar faktisk. Matte har berättat lite och jag tycker det verkar vara en himla massa jobb och vad får man egentligen ut av det. Nä...jag ska nog ägna mej åt vettigare och framför allt roligare saker!

2007-04-04 @ 23:58:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0