Pinnen dokumenterar min vardag

Hon är duktig Pinnen. Idag har hon tagit en massa kort av mig. Det var inget särskilt jag gjorde egentligen, mest sådant jag brukar hålla på med som att fiska, bära pinnar mm. Men kul att någon springer runt med kameran, det är matte inte så bra på.

Imorse åkte matte till jobbet i sedvanlig ordning. Pinnen och dagismatte höll igång med lite av varje och jag vilade mig mest. Sedan blev det fräs på mig när jag hade sovit ett par timmar. Då gick vi på promenad i skogen, Pinnen, dagismatte, Knappen och jag. 

image144
Här har jag hittat en fin pinne. Och Pinnen håller i kopplet.

image145
Här är Knappen.

image146
Drickastund efter promenaden

image143
Och såklart hamnade jag i plurret.

image147
Här spanar jag på grodor lite senare.

image148
Här försöker jag fånga en...utan framgång.

image149
När jag hade badat färdigt undersökte jag ormbunkarna.

image150
Sedan gjorde jag en närstudie av kameran.

När matte kom hem var det dags för lite träning med Pinnen som såg till att jag inte svansade iväg efter matte när jag inte skulle. Det gick ganska bra faktiskt. Jag smet till Pinnen en gång när jag inte alls fick men i sedvanlig ordning kom jag snabbt tillbaka igen.

Efter träningen gick vi en runda och sedan har det varit lugnt. Matte har suttit en lång stund och klappat min mage och det var mysigt.

Imorgon är det lördag och det ska bli jätteskönt. Tror vi ska åka och träna lite någonstans men jag hoppas också att vi hinner vila oss och kanske att jag får ett märgben eller något annat smaskens. Vi ska i alla fall börja med att sova lite längre än vanligt.

Kommentarer
Postat av: Elliot

Vilken tur du har om dagarna....å det gäller att utnyttja alla resurser =0D
Dessutom måste det vara mysigt att ha en sån jättegullig grånad herre som sällskap eller hur?

2007-08-18 @ 11:48:40
Postat av: Wallander

Vilka fina bilder, men varför är Knappen med på så få, är han inte någon linslus? Jag tycker det är jätte roligt och se bilder på mig själv, för man minns tillfället igen. På MORS skrivbordsunderlägg på datorn har hon en stor bild på mig. Där ligger en sådan snygg kille, kan ibland knappt tro att det är jag!
Hoppas ni fick en härlig sovmorgon!

2007-08-18 @ 11:51:36
Postat av: Lakrits

Ja, jag klagar verkligen inte på mina dagar. Trevligt med Pinnen. Synd bara att inte Yster ocskå är här.
Knappen är ingen linslus, han brukar se ganska butter ut på bild. Vet inte om han är lite purken för att jag svansar runt så mycket och vill vara med överallt. Men ibland får jag igång honom och särskilt om vi har gemensamt bus på gång så kommer vi väldigt bra överens.
Jag råkade gräva upp trädgården i förmiddags. Det var INTE uppskattat. Matte var ute och lappade och lagade. Det kändes inte bra :0( Men nu är det historia hoppas jag.

2007-08-18 @ 12:05:54
URL: http://vildhunden.blogg.se
Postat av: Wallander

Nu får du snart akta dig Lakrits, dvs så att det inte anläggs asfaltsplaner för att du inte kan låta bli gräva en massa... och tänk på stackars matte... och tänk på att ju mer tid hon får lägga på att fylla igen hålorna ju mindre tid blir det över för dig. TÄNK PÅ DET DU!

2007-08-18 @ 20:19:02
Postat av: Lakrits

Det är ju så sant så sant. Jag tänker inte på det bara när jag sätter igång jordfräsen. Suck.
Fast någon asfalt tror jag inte det blir tal om.

2007-08-18 @ 20:56:06
URL: http://vildhunden.blogg.se
Postat av: Wallander

Behöver ni extra klirr i kassan någon gång, så kan du alltid extraknäcka som en dog-digger.

2007-08-18 @ 21:34:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0