Pinnen på besök

Idag kom mattes syster Pinnen till Skåne från storstaden Stockholm. Jag överföll henne förstås och hon var måttligt uppskattande till mina hoppattacker men vad förväntar hon sig när hon kommer så sällan. Nåväl, jag terroriserade henne en stund, försökte skälla igång henne med måttligt resultat. Sedan ägnade jag mig åt att släpa runt trädgrenar i trädgården.

Ikväll har vi gått promenad, jag, Pinnen och matte. Trevligt. Men något träning blev det inte för myggen.

Lugn kväll annars, jag har svansat runt och försökt tigga till mig godsaker men det har inte lyckats så bra :(

Imorgon blir det nog lite träning med Pinnen som hjälptränare.

Sov gott alla, särskilt matte! Sovmorgon på lördag. Tjoho!

Kommentarer
Postat av: Wallander

Njut av Pinnens närvaro, men kör inte helt slut på henne direkt. Tänk på att hon skall orka med ditt & din mattes tempo i flera dagar.
Jag kan se dig framför mig, dvs när du gör dig till för att försöka få något smumsigt. Men det lyckas tydligen inte alltid!

2007-08-16 @ 23:39:23
Postat av: Lakrits

Nä...det gick väldigt dåligt. Fast tidigare under dagen bakade dagismatte bullar och hon tycker jag är så trevlig när jag håller sällskap så då får jag en bulle för det. Det lönar sig att vara uthållig ibland. Men Pinnen är svårflörtad. Matte är lättare att få något av, särskilt om vi är själv. Och särskilt om vi är iväg någon annanstans, som i sommar. Då får jag mackor, korv och allt möjligt mumsigt.

2007-08-17 @ 10:28:34
URL: http://vildhunden.blogg.se
Postat av: Vira

Hej Lakrits!
Vill du fråga din matte hur man torkar lever i varmluftsugn(Hur länge, hur varmt) Min matte vill gärna veta för Ulf sköt en råbock ikväll. Jag åkte med matte när vi skulle hämta hem det. Jag blev lite rädd och var tvungen att resa ragg och skälla på det.

2007-08-17 @ 22:36:40
Postat av: Lakrits

Matte har inte torkat lever utan en hel del annat. Men principen brukar enligt matte vara att man skär i små bitar men man får tänka på att bitarna krymper. Sedan torkar man på ungefär 100 grader tills bitarna är så torra som man vill. Tar väl ett par timmar ungefär men man får hålla koll, det beror ju på vad man torkar och hur stora bitarna är. Jag vaktar alltid ugnen när det är något sådant på gång.

2007-08-17 @ 23:19:28
URL: http://vildhunden.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0