En helt vanlig tisdag

Ja, det är inte så väldans mycket att säga om den här dagen. Imorse kom matte upp i god tid och jag hann till och med att gräva ett rejält hål i skogen under morgonturen. Så här såg jag ut när vi kom hem igen.

image240

Min nos är inte så ren och jag är ganska trött....

Nåväl, en lugn dag med dagismatte blev det sedan. Promenad som vanligt, lite bengnag, en runda i trädgården, lite span i köket etc. När matte kom hem drog vi ut på en pannlampsrunda. Jag hittade hålet från imorse och grävde lite till. När vi kom hem var det först lite vila, sedan mat och efter det kalenderöppning. Jag fick goda kycklingfilébitar (torkade) och matte fick små filthjärtan som hon är väldans nöjd över för hon ska ha dem till julkort.

Matte håller på med sitt skolkrafs och jag tycker hon är ganska trist faktiskt. Men jag är också lite trött, det tog visst på krafterna med stadsturen igår, för att inte tala om de tidiga morgnarna (och sena kvällarna). Matte säger att jag är hängögd så jag får väl gå och vila mig.


Kommentarer
Postat av: Wallander

Att gräva hålor sätter sina tydliga spår... svårt att förneka om någon skulle undra vem som grävt. Men lite skit på nosen, ser riktigt klädsamt ut.

2007-12-12 @ 22:56:57
URL: http://wallander.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0