Lakrits i stan

Den här dagen började inte så bra för matte för hon vaknade en kvart innan hon skulle iväg. Det gick i raketfart kan man lugnt säga men hon kom i tid. Första gången i mitt liv som inte matte hann gå ut med mig på morgonen utan jag bara fick ut snabbt och göra vad jag skulle (vilket jag inte gjorde för det var så jäktigt). Men jag fick ju gå ut med dagismatte sedan. Som det kan bli. Det är nog allt nattramlande som har sabbat morgonrutinerna.

Kvällen var bätttre än morgonen kan man väl säga. Vi gick en kort runda i skogen innan vi styrde kosan mot Malmö och parkeringen vid teatern. Det visade sig vara ett dåligt val idag för där var jättefullt. Tack vare Helene och Wallander lyckades vi dock efter en del kringkörande få en plats.

Walle var välkomnande som vanligt och guidade oss runt pildammarna, upp till Kronprinsen och sedan hem till hans place. I Pildammsparken fick vi leka i rastgården och det var skitkul. Jädrans vad vi sprang. Det som inte var fullt lika roligt var att matte surade över att jag drog i kopplet och sade att jag behövde gå i särskola. Roligare var det när jag och Walle fick dela på en korv med bröd för matte behövde växla pengar (och så hade hon kanske också lite dåligt samvete över att jag inte hade fått mat ännu.

Vi följde Walle och Helene hem för matte skulle ha en påse av Helene (tror innehållet är till mig). Sedan traskade vi till bilen och körde hem. Väl hemma fick jag snabbt mat och sedan var det kalenderöppning. Idag fick jag en tuggpinne/korv som var smaskens. Matte fick söta små glashjärtan.

Nu ska matte börja sitt "kvällspass". Hoppas bara vi kommer upp i bättre tid imorgon. Tror det blir två klockor (minst).

Matte har sagt att jag behöver mer stadsträning så när hon inte har skolan mer så ska vi försöka åka till stan en kväll i veckan för promenad. Gärna för mig, jag tycker det är jättespännande där med allt att titta på och lukta på. Och så får jag ju träffa Walle. För det ingår väl alltid i att åka till stan. Eller? Walle skötte sig exemplariskt idag, det märks att han är van vid stan till skillnad från mig. Men man kan ju inte vara en fena på allt. Fast äta korv med bröd är jag himla bra på. Synd bara att det tog slut så eländes fort. Mums.

Kommentarer
Postat av: Wallander

Tur att dagen slutade bättre än den började för din matte, jag kan förstå att det blir mer än en väckarklocka i fortsättningen. Det är inget skönt att försova sig och vakna med ett ryck. MOR har en bra väckarklocka som hon gärna kan tänka sig att donera till din matte... vad tror du om det? Den ringer nämligen som attan.

Trots kaosen på parkeringen så fick vi en bra mysig tur tillsammans. Korv med bröd, var en riktig höjdare, håller oxå med om att den tog slut alldeles för snabbt (men jag såg att det stod snabbmat på en skylt, så det var väl därför).

Stadsträning är alltid = lika med Walle guidning. Men du Lakrits, lär dig inte stadsvett för snabbt för då kanske det inte blir så många turer, tänk på det!

2007-12-11 @ 00:40:31
URL: http://wallander.blogg.se
Postat av: Lakrits

Nä, du har ju rätt i att jag inte ska lära mig stadsvett för snabbt. Men det är också en färskvara, träning måste underhållas så vi får nog fortsätta komma till stan även sedan jag har blivit "vettig". Kanske vi kan etablera en "korv med bröd tradition"? Vad tycks om det?

Imorse kom matte upp i tid, tror tom hon vaknade ett par gånger innan klockan ringde för hon var rädd att inte komma upp. Och en rejäl promenad hann vi med.

2007-12-11 @ 09:19:33
Postat av: Wallander

Traditioner, ja det gillar jag, klart som korvspa att vi inför det.

2007-12-11 @ 23:41:56
URL: http://wallander.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0