Grodfiske

Jag har sovit en stund och vaknat till igen och kom då på att jag ju glömde berätta om mitt grodfiske. Det var nämligen så att Syster Yster var tvungen att åka hem till Stockholm för att lämna av saker och packa om till vår gemensamma resa. Det var ju lite fånigt, jag trodde hon skulle stannat och så att vi hade åkt tillsammans men det gick visst inte. Och för all del, mina saker måste ju få plats. Vi hämtar upp henne vid tåget i Karlstad på torsdag kväll. Matte och jag åker alltså själv upp. Jag är måttligt förtjust över bilresan men matte brukar vara bra och stanna så att jag får sträcka på benen ordentligt en stund och inte bara precis komma ut och kissa.

Ja alltså...nu kom jag bort från grodfisket. Jo, det var så att jag ju tvunget fick hitta på något att trösta mig med när Yster hade åkt ifrån mig så snabbt.. Så jag gick och spanade runt ena dammen och då fick jag plötsligt syn på små djur som hoppade. Grodor! Jag började genast fiska och det höll jag på med ända tills matte kom och vi skulle till träningen. Jag fångade inget idag men vänta bara tills jag har övat upp mig, då blir det slut på lugnet för grodorna. Egentligen vet jag inte varför jag vill fånga dem för de är nog inte så goda. Men det är mest att de hoppar så roligt och då vill jag ha tag i dem. Det är skitkul att försöka fånga dem, kan varmt rekommendera denna aktivitet!

Nä, nu tror jag bestämt jag får försöka få matte i säng. Hon ska ju till jobbet imorgon.

Kommentarer
Postat av: Wallander

Grodor, är dom släkt med paddor? I så fall tror jag att jag avstår från att ens försöka komma i närheten allra minst fånga någon. Men det låter himla lockande, när du beskriver hur dom hoppar & far. Verkar som om du har en verklig utmaning framför dig.

2007-07-11 @ 14:55:03
Postat av: Elliot

Grodor där jättegulliga,säjer matte i varje fall själv vet jag inte så noga.Ja gordor är släkt med paddor på så sätt att de ingår bland groddjuren tillsammans med salamandrar o dyl.Men grodor brukar inte ha sådana där "skumutlösande"körtlar på ryggen.Dom är dessutom mycket snyggare än paddor.
Så Lakrits du får ju försöka pussa en groda o se ifall du möter PRINSEN.....men de e klart....de har du ju redan gjort eller vad säjer du Walle?
Jag har gjort om texten till en känd T.Gärdestad låt:
Jag vill ha en egen Groda,
som jag kan pussa på
Kan just undra vem som är en prins(man drar ut på ordet prins)
Jag vill ha en egen Groda
undra om han finns
I annat fall så tar jag nån av Er(avser mej o Walle)
Sen va de inget mer,hej då från Elliot

2007-07-11 @ 18:18:22
Postat av: Lakrits mattes medicinsyster

Vad säger mattes pappa om grodfisket? Jag kan tänka mig att inte blir nådigt om du verkligen skulle lyckas fånga en groda. Hihi. De är ju nogsamt infångade och inplanterade i dammen av honom själv...

2007-07-11 @ 20:08:54
Postat av: Wallander

Fin text Elliot. Jag måste säga att det är så kul att jag har så många musikaliska kompisar i min umgängeskrets. Vi skulle kunna starta ett band, eller vad säger NI?
Jag tror att det blir min nästa bloggtävling, alltså att komma på något passande namn. Lakrits om du skyndar dig så hinner du vara med om det skulle vara så att ditt SIM-kort fortfarande inte är i bruk.
Aj då, Lakrits är grodorna din MORFARS egendom, då hade jag nog varit väldigt försiktig.

2007-07-11 @ 21:19:50
Postat av: Elliot

Kom just på att vi kunde heta:Froghunters =D

2007-07-11 @ 21:35:22
Postat av: Lakrits

Vilken jättefin text Elliot. Matte har sjungit för Syster Yster i telefon och gått runt och nynnat. Yster tyckte den var skitbra. Hon är ju så duktig själv så när hon säger så ska man verkligen känna sig stolt.
Matte har en groda i trä som är en slags rytminstrument. Den kan jag nog lära mig spela på och då platsar jag ju verkligen i Froghunters! Det låter som en ypperlig idé.

2007-07-11 @ 23:02:32
Postat av: Lakrits

Självklart sjunger jag gärna också, det glömde jag skriva igår. Jag brukar sjunga för matte när hon kommer från jobbet. Inget fel på stämbanden här inte.

2007-07-12 @ 06:29:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0