Kvällsspår

Vid halv sju försvann matte ut i skogen med flaska, klöv och snitslar. Jag var mycket otålig och lyckades till och med rymma efter matte. Jag var nämligen ute i trädgården och där var ett ställe som jag lyckades hoppa över en vattentunna (det blir nog ändringar på de möjligheterna framöver). Ett himla liv blev det men jag hittade min matte i alla fall. Hon var just klar med spåret tror jag.

Nåväl, två timmar senare gick vi ut med sele och lina och jag fick gå spåret. Det var härligt att få använda näsan riktigt ordentligt. Lite mörkt var det tyckte matte men jag hade inga problem. Jag tror matte har planer på att mina kompisar ska få gå ungefär samma spår när de kommer nästa gång fast det ska ligga till sig över natten. Men det blir bra, det var ett kul spår!

Men man blir trött av att spåra. Jag måste nog gå och vila mig nu! Imorgon är det måndag igen. Helgen går så fort. Men jag har det bra när matte jobbar, jag klagar inte. Imorgon blir det särskilt bra för det ska ju stekas både lever och hjärta och jag lyckas alltid tigga till mig några smakbitar när dagismatte fixar i köket.


Kommentarer
Postat av: Wallander

Du är duktig på att både spåra människor & klöv du... men nästan gång kanske det är bäst att du håller dig inom gränsen när din matte ger sig av, så att du inte springer för långt.
Jag prövar mer än gärna din mattes kuliga spår, hörde att det eventuellt blir redan på söndag.
Visst, jag håller med det tar på krafterna att spåra.

2007-07-30 @ 19:33:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0